لزوم تشدید اجرای برنامه‌های آگاه سازی و بازرسی از صنوف و اماکن عمومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تشدید اجرای برنامه های آگاه سازی و بازرسی از صنوف و اماکن عمومی را برای اجرای بهینه فاصله گذاری اجتماعی هوشمند ضروری بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزین رضاعی در جلسه بررسی ابعاد اپیدمیولوژی بیماری کرونا در استان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشتی، درمانی و پژوهشگران دانشگاه در نبرد بی امان با کرونا ویروس، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی هوشمند جایگزین طرح فاصله گذاری اجتماعی شده است که بر اساس آن افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا (یا در صورت ابتلا از نظر بروز عوارض جدی و مرگ) شناسایی شده و فعالیت این گروه ها به تدریج از سرگرفته می شود.
وی با تشریح نحوه اجرای طرح حفظ فاصله اجتماعی هوشمند، افزود: تشدید اجرای برنامه های آگاه سازی و بازرسی از صنوف و اماکن عمومی برای مقابله بهینه تر با بیماری کرونا ویروس ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی باید وضعیت تهویه و حفظ فاصله اجتماعی و نیز استفاده از ماسک و تجهیزات حفاظت فردی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
رضاعی به خطرات این بیماری اشاره کرد و گفت: باز شدن تدریجی صنوف و اماکن عمومی کم خطر نباید به عنوان عدم وجود ریسک ابتلا به کرونا ویروس تلقی شده و منجر به سهل انگاری در اجرای برنامه های پیشگیرانه و مداخله ای و عدم رعایت نکات و توصیه های بهداشتی شود.
وی در زمینه نحوه بستری موارد مشکوک در بیمارستان ها اشاره و عنوان کرد: تمامی افراد مشکوک با تنگی نفس و سطح اکسیژن خون زیر ۹۳ درصد بستری شده و از آن ها آزمایش های تکمیلی به عمل آمده و در صورتی که به این بیماری مبتلا باشند روند درمانی بی درنگ شروع خواهد شد.
رضاعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر چقدر بار ویروس کرونا در بدن افراد مبتلا بالاتر باشد، احتمال آسیب به دستگاه های مختلف بدن بالاتر خواهد بود، بنابراین تشخیص سریع و شروع روند درمان در روزهای اول ابتلا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =