برای سالم ماندن همچنان در خانه بمانید

علیرضا مهرعلیان، تاکیدکرد در گام دوم مبارزه با کرونا ویروس، باید فاصله‌ها کنترل، اصول بهداشتی، رعایت و ایاب و ذهاب، کم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست قرارگاه مدافعان سلامت با اشاره به تعطیلی اقتصاد، آسیب های اجتماعی زاییده از اقتصاد را بسیار جدی خواند و تاکید کرد: توصیه در خانه ماندن و فاصله گذاری اجتماعی، همچنان ادامه دارد. 
او افزود: در گام دوم، پس از غربالگری، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند لحاظ شده و ما در این گام، با حفظ  تعادل بین سلامت و اقتصاد، برای به گردش در آمدن چرخ اقتصادی، با اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها، باید کاری کنیم که کسب و کار مردم از رونق نیفتد. 
دکتر مهرعلیان ادامه داد که البته این به این معنی نیست که مردم، خیالشان راحت شود و همکاری را رها کنند، بلکه باید فاصله‌ها کنترل، اصول بهداشتی، رعایت و ایاب و ذهاب، کم شود.
او با توجه به بازگشایی برخی از اصناف کم خطر اظهار کرد: نباید تصور شود که بحران تمام شده است، زیرا اگر اکنون شاهد موارد مبتلایان کمتری هستیم، نتیجه مراقبت و رعایت طی ۱۴روز قبل است.
مسئول سلامت شهرستان قزوین با اذعان به اینکه این اقدام به شکل نسبی و بازگشایی‌های تدریجی باید انجام شود؛ گفت: در این مرحله با اجرا و نظارت، همه نمایندگان کسب و کارها در کنار بسیج و وزارت بهداشت، فاصله گذاری هوشمند، عملی خواهد شد.
دکتر مهرعلیان تصریح کرد: امروز زمان همدلی است، تا بتوانیم به لطف خدا، این بیماری را مهار کنیم و امیدواریم در روزهای آینده به سمت مهار بیماری برویم.
دکتر اکبر یوسفی، معاون مرکز بهداشت و منیره سجادی، مسؤول گسترش این مرکز، عباس کاظمی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه قزوین و جمعی از اعضای قرارگاه مدافعان سلامت نیز در این نشست حضور داشتند.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =