خاطرات روزهای کرونا؛ وقتی توی تاترها به جای نقش آخوندها، یک کشیش می‌آورند!

در روزهای قرنطینه خود ساخته کرونایی، خاطراتم را نوشته ام که قسمت چهل و یکم را می خوانید:

یکشنبه ۲۴ فرورردین ۹۹:

قبل از کرونا یک مباحثه علمی دوهفته یک بار با جمعی از اندیشمندان حوزوی_دانشگاهی داشتیم. این هفته مجازی و اسکایپی‌اش کردیم. رابطه اخلاق و سیاست. مؤلفه‌های سیاست و اخلاق کدامند؟ و در طول تاریخ چگونه این دو با یکدیگر تعامل داشته‌اند؟ دوست عزیزم آقای حسین علیزاده ارایه خوبی کرد. هرچه بیشتر بحث شد بیشتر به این نتیجه رسیدم که این دو جمع‌شدنی نیستند! هزارتا توجیه در هر حکومتی هست که اخلاق را قربانی سیاست کنند.یک توجیه برعکس تاریخ به خود ندیده است.

فیلم سینمایی جنگی دانکرک را دیدم. محصول آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی. بیش از ۸۰۰ قایق غیرنظامی در جنگ جهانی دوم صدها هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را از محاصره ارتش آلمان نجات دادند. جامعه مدنی در کنار نظامی‌ها.

یکی از منبری‌ها گرم سخنرانی بود. اشتباهی گفت پسرها را عروس کنید. دخترها را داماد کنید. ملت خندیدند. توی دلش گفت دارم براتون. رسمه وقتی «حای» محمد را می‌کشند، یعنی باید صلوات فرستاد. چند دقیقه بعد گفت مححححمد مصدق. ملت صلوات فرستاند. گفت این به آن در. حالا هم ترامپ گفته سازمان بهداشت جهانی به نفع چین حرف زده. ما هم پولش را نمی‌دهیم. این به آن در. از خدا که پنهان نیست از شما هم نباشه. خیلی مدل داخلی‌اش به ذهنم آمد. اما نگفتم خوب. توی خیلیی تاترها وقتی می‌خواهند به آخوندا تیکه بندازند، یک کشیش می‌آورند. گاهی کشیشه صلوات هم می‌فرسته. ولی مهم اینه که اهانت به روحانیت معظم تلقی نمی‌شود.

زنان داعشی  در اردوگاه ابوالهول حسکه سوریه، گفته‌اند کرونا مال کفار است و ما کرونا بگیر نیستیم. نمی‌دانند کرونا آنها را می گیرد. تو ایران خودمان هم خیلی‌ها حتی لیسیدند اما باز هم گرفتند.

وزارت بهداشت هی تذکر می‌دهد دست‌ها را بشویید. وزارت نیرو امروز هشدار داده آب زیاد مصرف نکنید. یکی تکلیف ملت را روش کند. بشوریم یا نشوریم. سر بسته بگم. عبرت بگیرید از کشورهایی که قحطی کاغذ توالت شد. تا  فردا.

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =