وجود ۴۷ روستای درمعرض خطر در استان چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت :مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان ۴۷ روستای در معرض خطر رانش زمین، سیلاب و ریزش کوه وجود دارد.

مرتضی زمان‌‎پور تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون برای ۷ روستا از مجموع ۴۷ روستای در معرض خطر رانش زمین، سیل و ریزش کوه این استان ، مطالعات امکان‌سنجی را اجرا کرده است.
وی افزود: مطالعات ۴۰ روستای در معرض خطر دیگر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام خواهد شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای مطالعات امکان‌سنجی ۷ روستای در معرض خطر این استان ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
مهدی مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: مطالعات امکان‌سنجی این ۷ روستا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است.
وی یادآور شد: روند اداری مطالعات امکان‌سنجی ۴۰ روستای در معرض خطر دیگر استان انجام شده و بزودی عملیات میدانی آن آغاز خواهد شد.
مرادی تاکید کرد: برای انجام مطالعات امکان‌سنجی این ۴۰ روستا ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: پس از تصویب مطالعات امکان‌سنجی روستاهای در معرض خطر باید نسبت به مطالعات مکان‌یابی و تثبیت یا جابجایی آن‌ها اقدام شود.
گفتنی است ،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =