تهران مرکز کرونا در کشور است؛ پذیرش ۴۰۰ بیمار در یک روز

تسنیم نوشت: فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیشترین آمار مراجعان، میزان ابتلا، میزان بستری، بیماران بدحال و اشغال تختهای مراقبت ویژه در کل کشور به استان تهران اختصاص دارد.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آخرین آمار مراجعان کرونایی به مراکز درمانی در تهران اظهار داشت: امروز ۳۲۷ بیمار کرونایی جدید در بخش‌های عادی و ۷۲ بیمار جدید در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های مستقر در تهران بزرگ پذیرش و بستری شدند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از ترخیص ۵۹۸ بیمار از مجموع بیمارستان‌های مستقر در تهران بزرگ خبر داد.

به گفته وی متاسفانه بیشترین آمار مراجعان، میزان ابتلا، میزان بستری، بیماران بدحال و اشغال تخت‌های مراقبت ویژه در کل کشور به استان تهران اختصاص دارد و آمار فوتی‌ها نیز متاثر از همین موضوع است.

زالی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران در ۴۸ ساعت گذشته گفت: بیمارانی که در ۴۸ ساعت اخیر فوت شدند حدود ۳-۲ هفته از شروع علایم بالینی آنها گذشته بود و عمدتا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند. بدیهی است که بیماران بدحال یا بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه در خطر بیشتری قرار دارند زیرا بیماری در آنها از شدت بالاتری برخوردار است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا مجدد خاطرنشان کرد: حضور غیرضروری در سطح شهر، تجمعات وافزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد و بالارفتن چگالی حضور افراد؛ امروز و فردا آثار خود را نشان نخواهد داد بلکه آثار آن در خصوص مرگ و میر حداقل یکماه بعد مشاهده خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر امروز تغییراتی در خوشه‌های جمعیتی در شهر تهران اتفاق بیفتد اثر آن بر الگوی مرگ و میر حدود یک ماه بعد مشخص می‌شود. مجددا تاکید می‌کنم مهمترین عاملی که می‌تواند منجر به افزایش مرگ و میر و افزایش آمار مبتلایان شود همین بحث حضور در سطح شهر است .

وی با اشاره به تغییر الگوی بیماران بستری در تهران گفت: در روزهای اخیر بیماران بدحال‌تری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که دارای علایم بالینی شدیدتری هستند و این امر خود دلیلی بر تغییر آمار فوتی‌هاست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به همشهریان توصیه کرد که با ماندن در خانه و اجتناب از سفرهای غیر ضروری بستر مناسبی را برای قطع زنجیره انتقال بیماری فراهم کنند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =