واحد مرکزی خبر نوشت:

همزمان با هجوم مردم کره جنوبی به داروخانه ها برای خرید قرصهای یدید پتاسیم ، مقامات این کشور درباره نگرانی کاذب مردم از ذرات رادیو اکتیو انتشار یافته از نیروگاههای هسته ای اسیب دیده ژاپن هشدار دادند .

تشدید نگرانی ها از احتمال گسترش ذرات رادیو اکتیو از ژاپن به کره جنوبی ، مقامات سئول را بر ان داشته تا در خصوص هر گونه ایجاد نگرانی کاذب در این خصوص به ویژه در اینترنت به افراد خاطی هشدار دهند . اتحادیه داروسازی کره جنوبی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد نگرانی از قرار گرفتن در معرض تابشهای رادیو اکتیو در پی انفجار نیروگاههای هسته ای ژاپن ، مردم کره جنوبی را فرا گرفته است و داروخانه ها مملو از کسانی است که برای خرید قرصهای یدید پتاسیم مراجعه می کنند .

این اتحادیه هشدار داد اگرچه این قرصها می توانند خطر ابتلا به سرطان تیروئید را در صورت قرار گرفتن در معرض تابش رادیو اکتیو کاهش دهند ولی مصرف انها خالی از عوارض نیست و ممکن است موجب بروز حساسیتهای الرژیک در افراد یا بروز مشکلات دیگر در غده تیروئید شود .

پلیس کره جنوبی از دیروز عملیات گسترده ای را برای مقابله با هرگونه انتشار هشدارهای کاذب و ایجاد رعب و وحشت درباره رسیدن ذرات رادیو اکتیو به شبه جزیره کره ، از طریق پیامهای تلفنهای همراه و شبکه های اجتماعی در اینترنت اغاز و اعلام کرد افرادی که با شایعه سازی موجب ترس و وحشت مردم شوند با مجازات حبس روبرو خواهند بود .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، درپی اقدام دولت این کشور در معاینه و بررسی مسافران ورودی از ژاپن ، نگرانی مردم از سرایت ذرات هسته ای به کشورشان تشدید شده است .

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =