۵ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

ایرنا نوشت: برخی شایعه‌پردازان در فضای مجازی که به رسانه‌های بیگانه و معاند وابسته هستند با انتشار خبری کذب و اعلام اعداد و ارقام دروغین درخصوص جان باختگان کرونایی مدعی شدند، آماری که توسط مسوولان ایرانی اعلام می شود دروغ و ناصحیح است، خبری که با واکنش سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مواجه شد و آن را کذب دانست.

شیوع ویروس کرونا همچنان در مناطق مختلف جهان ادامه دارد و قربانیان بیشتری را می گیرد. آمار ابتلای این ویروس در ایران نیز همچنان بالا است و همین موضوع سبب شده تا سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همه روزه به ارائه آمار تعداد مبتلایان و جان باختگان این بیماری بپردازد و مردم را در جریان امور قرار دهد. اما در همین زمینه برخی رسانه‌های بیگانه با القای ارقام دروغین درباره تخمین جان باختگان کرونا و با تحریف و وارونه نمایی گزارش های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سبب تشویش اذهان عمومی شده اند. آنها با اعلام آمار کذب مدعی هستند که ارقام جان باختگان کرونا در ایران بالاتر از آنچه هست که مسوولان اعلام می کنند. البته این موضوع با واکنش محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مواجه شد و این خبر را به شدت تکذیب کرد.  

شایعه

اعلام ارقام دروغین درباره تخمین جان‌باختگان کرونا

پاسخ به شایعه

محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واکنش  به دروغپردازی رسانه‌های بیگانه و القاء ارقام دروغین درباره تخمین جان‌باختگان کرونا که با تحریف و وارونه‌نمایی یکی از گزارش‌های این مرکز صورت گرفته، گفت: اعداد و ارقامی که در رسانه‌های بیگانه درباره تعداد جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا طرح شده، ناصحیح  و نامعتبر  است و به هیچ‌وجه مورد تأیید مرکز پژوهش‌های مجلس نیست.

به منظور ارائه پاسخ به برخی سؤالات مطرح شده توسط سیاست‌گزاران در خصوص مداخلات مناسب برای موفقیت در کنترل همه‌گیری ناشی از کووید -۱۹ ، در تاریخ ۲۵ فروردین گزارش شماره ۱۸ از سری گزارش‌های «مقابله با شیوع ویروس کرونا» توسط دفترمطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد که در زیرنویس شماره ۳ از صفحه ۴ این گزارش، براساس آمارهای منتشر شده از تجربه چین در خصوص مبتلایان با علائم خفیف که نیازمند بستری در بیمارستان نبودند و نرخ مرگ و میر و همچنین مبنای تعیین شده برای اعلام موارد«قطعی ابتلا به کرونا» توسط روابط عمومی ستاد ملی کرونا، تخمینی از تعداد احتمالی موارد ابتلا به ویروس انجام شده است که مورد تحریف و شانتاژ رسانه‌های بیگانه قرار گرفت.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =