یک مورد از هر ۱۱ مرگ‌ومیر در ایران بر اثر کروناست

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه و از هر ۱۱ مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید۱۹ است، گفت: این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر ۶ مرگ ومیر بود.

کیانوش جهانپور در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در خصوص حضور در آرامستان‌ها تصریح کرد: حضور در آرامستان‌ها جزو ترددهای غیرضروری است و مشمول محدودیت‌هاست و افراد نباید در این مکان تجمع کنند؛ افراد باید برای سلامت خود حداقل‌ها را رعایت کنند و اصرار برای برگزاری تجمعات توجیهی ندارد.

وی افزود: بازارهای روز نیز در صورتی که بخواهند بازگشایی شوند باید پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت کنند و مسئولیت نظارت بر این امر برعهده نهادهای نظارتی و شهرداری‌هاست.

رفع محدودیت در ترددها به معنی مجاز بودن سفرهای غیرضروری نیست!

جهانپور با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های اجباری قانونی در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: رفع محدودیت‌ها به معنی مجاز بودن به انجام سفرهای غیرضروری نیست و ما در ۲۸ روز ابتدای اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی، لغو سفرها را نداشتیم و مردم رعایت می‌کردند. در فاز دوم یک مداخله حاکمیتی انجام دادیم و برداشتن محدودیت‌ها به هیچ وجه به این معنی نیست که سفرهای غیرضروری چه سفرهای شهری و چه بین‌شهری انجام شوند؛ سفرها قطعا از موراد عامل شیوع بیماری هستند و افراد جامعه را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد.

کاهش میزان مرگ و میر کرونا در کشور

وی با بیان اینکه تا پیش از این هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌داد، یادآور شد: میزان مرگ و میر کاهش یافته است و از هر ۱۱ مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید۱۹ است و این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر ۶ مرگ ومیر بود که امروز کاهش یافته است و امیدواریم روند حفظ شود.

۲۳۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =