خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای؛ از نگاه موسویان

خاورمیانه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی نام جدید کتاب موسویان است که قرار است در استرالیا، اروپا و آمریکا منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشارات بین المللی راتلج اعلام کرد که کتاب "خاورمیانه ای عاری از سلاحهای کشار جمعی" تالیف سید حسین موسویان و عماد کیایی تا سه هفته آینده همزمان در آمریکا، استرالیا و اروپا منتشر میشود.ناشر درمعرفی این کتاب با اشاره به اینکه ایده عاریسازی خاورمیانه مدتهاست که روی میز جامعه جهانی قرار دارد، میگوید که کتاب جدید موسویان نقشه جامعی برای تحقق خاورمیانه ای بدون سلاح های کشتار جمعی، ارائه میکند.سلاحهای کشتار جمعی تهدید موجودیت بشر است و خاورمیانه مملو از بحران و بی ثباتی، نیازمند پیشگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی است. کتاب مذکور راه حل عملی گام به گام برای تحقق این مهم معرفی کرده است.

کتاب "خاورمیانه ای عاری از سلاح های کشار جمعی"، تاکید میکند که اسرائیل تنها کشورخاورمیانه است که با صدها بمب هسته ای، مهمترین مانع عاریسازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی است که باید کلیه سلاح های هسته ای این کشور هرچه سریعترمحو شوند. این کتاب همچنین با تشریح برجام، آنرا جامعترین سند جامعه جهانی در امرعدم اشاعه سلاح های هسته ای خوانده و "منطقه ای کردن اصول برجام" را بعنوان یک اقدام کلان و موثردرمسیر عاریسازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی پیشنهاد نموده است.

موسویان و کیایی همچنین در این کتاب ابعاد مختلف اهمیت فتوای مذهبی مقام معظم رهبری در حرام دانستن کلیه سلاح های کشتار جمعی را تشریح و "جهانی شدن فتوای رهبری" را پیشنهاد کرده اند. نویسنده گان تصریح نموده که قدرتهای جهانی هزاران با حفظ هزاران بمب های هسته ای، بزرگترین نقض کننده گان معاهده ان پی تی در جهان هستند.

درکتاب مذکورآمده که با تشکیل" سیستم جامع امنیت و همکاری در خلیج فارس"، میتوان اصل عاریسازی خلیج فارس از سلاح های کشتار جمعی را محقق ساخت که ازاصول زیربنایی امنیت پایدار دراین منطقه خواهد بود.

این کتاب همچنین با ارائه تحلیل جامعی از بحرانهای موجود خاورمیانه و چالشهای جدی عاریسازی این منطقه از سلاح های کشتار جمعی، طرح اقدامات گام به گام و مشخصی در بخش شیمیایی، بیولوژیک و هسته ای را ارائه کرده است.

مولفین:

* سید حسین موسویان سفیر پیشین ایران درآلمان، مسئول پیشین کمیته سیاست خارجی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی و سخنگوی پیشین هسته ای ایران

* عماد کیایی فارغ التحصیل علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا آمریکا و مدیر سازمان مردمی معاهده عاریسازی خاورمینه از سلاح های کشتار جمعی اروپا

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =