در این جهان کرونایی، کره شمالی سرگرم چه کاری است؟

فارس نوشت: طبق اعلام یک رسانه آمریکایی، در گزارش ۲۶۷ صفحه‌ای کمیته کارشناسان سازمان ملل که قرار است هفته آینده منتشر شود، کره شمالی به ادامه توسعه برنامه اتمی و نقض تحریم‌های این سازمان متهم شده است.

 طبق گزارش سالیانه‌ کمیته کارشناسان سازمان ملل که نویسندگان آن مسئول نظارت بر تحریم‌ها هستند، کره شمالی ضمن دور زدن تحریم‌ها در حال توسعه برنامه سلاح اتمی خود است.

شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» از دسترسی خود به گزارش نهایی کمیته کارشناسان سازمان ملل درباره کره شمالی خبر داده؛ گزارشی که تا هفته آینده محتوای آن منتشر خواهد شد.

بنا بر اعلام این رسانه آمریکایی، گزارش ۲۶۷ صفحه‌ای کمیته کارشناسان سازمان ملل که در آن تصاویر ماهواره‌ای و شواهد جدید دیده می‌شود، نشان می‌دهد کره شمالی در حال توسعه برنامه اتمی خود است و همچنین از طرق جدید و مسیرهای غیرشفاف، تجارت غیرقانونی خود را گسترش داده و در حال نقض تحریم‌های سازمان ملل است.

این گزارش سالیانه را کمیته کارشناسان سازمان ملل که مسئول نظارت بر تحریم‌ها هستند نوشته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ وظیفه نگارش این گزارش سالیانه را برعهده کمیته کارشناسان گذاشته تا کمیته توصیه های لازم را درباره پاسخگو کردن کره شمالی در قبال تحریمهای اعمال شده به خاطر برنامه اتمی این کشور ارائه دهد.

 به گفته سی‌بی‌اس نیوز، گزارش تازه کمیته کارشناسان سازمان ملل بر این موضوع تاکید دارد که کره شمالی «برنامه‌های غیرقانونی اتمی و موشکی خودش را متوقف نکرده و آنها را گسترش داده که این نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و به توسعه زیرساخت و ظرفیت لازم برای برنامه موشکی خودش ادامه داده است».

این گزارش همچنین مدعی شده که کره شمالی با نقض تحریمهای بین‌المللی، «صادرات غیرقانونی» دریایی به ویژه صدور زغال و شن و ماسه را افزایش داده و از منابع حاصلش برای برنامه های اتمی و موشکی بهره برده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آسو IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    در آرزوی اتحاد دو کره به مانند آلمان،ببینم که کره جنوبی میتواند کره شمالی را ضمیمه خود کند و اون رو به حبس ابد تو یه اتاق ۶ متری محکوم کنند ،مردم آلمان شرقی هنوز هم درگیر کمونیست هستند و از عقب ماندگی اون موقع رنج میکشن، بیچاره مردم کره شمالی که آلت دست این هستن