چهارمحال و بختیاری از پیشگامان بهره گیری از روش های نوین درمان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: روش پلاسما درمانی با کمک کسانی که مبتلا به بیماری عفونی هستند و پادتن و آنتی بادی در بدنشان تولید می شود، انجام و روش قدیمی درمان بیماری هایی است که درمان اختصاصی ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی افزود: پلاسما پس از آماده سازی (پلاسما فریز) به بدن فرد بیمار تزریق می شود.
به گفته وی، این روش درمانی برای درمان بیماری هایی که درمان اختصاصی ندارد در حال حاضر در برخی نقاط دنیا انجام و در کشور در ۵ یا ۶ استان انجام می شود و هم اکنون تیم های مجرب مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س ) پس از فراهم نمودن مقدمات و با اعلام آمادگی داوطلبانه اهدا کننده
پلاسما، دو روز گذشته اولین پلاسما به بیمار مبتلا به کرونا تزریق نمودند.
وی، از روش های نوین درمان مبتلایان به بیماری نو پدید کووید ۱۹ به روش هموپرفیوژن اشاره کرد و افزود: این روش در مورد دو بیمار بستری بدحال انجام گرفت و تاکنون نتایج موفقیت‌آمیز نسبی به دنبال داشته و حال عمومی بیماران رو به بهبودی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان در سی امین روز از فروردین‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از زمان شیوه بیماری تا کنون ۹۴۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۱۲۶۵ نفر اعلام کرد.
وی افزود: همچنین، ۲۳۰ نفر از مبتلایان بستری در بیمارستان و تحت درمان در منزل تاکنون بهبود یافته اند.
دکتر شیرانی تصریح کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۴ نفر هستند.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۲ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۲۸۰ نفر می باشد.
دکتر شیرانی افزود: متاسفانه با فوت یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته ، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان به ۲۴ نفر رسید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =