هلال احمر: وزارت رفاه اطلاعات خانوارهای نیازمند را در اختیار خیریه‌ها بگذارد

مهر نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: از وزارت رفاه می‌خواهیم با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اطلاعات گروه های هدف برای کمک رسانی به ویژه کمک رسانی معیشتی را به اطلاع نهادها و خیریه ها برساند.

کریم همتی، صبح یکشنبه در نشست خبری با مؤسسات خیریه و عام المنفعه، اظهار داشت: اشتراک عمل میان خیرین و نهادها ازجمله هلال احمر عاملی برای خدمت رسانی بدون حد و مرز به مردم است. موضوع حائز اهمیت در این فعالیت‌ها به ویژه در عملکرد هلال احمر لزوم وجود شفافیت است. در شیوع کرونا نیز همدلی نهادها و مردم با یکدیگر به حد اعلا رسید.

وی افزود: مجموع رقم کمک‌های غیر نقدی مردمی برای مقابله با کرونا ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است. به علاوه بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی و غذایی میان هموطنان توزیع شده و بیش از ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی نیز به دست بیماران، خانواده‌های آنها و نیازمندان رسیده و خواهد رسید. هدف هلال احمر تحت پوشش قرار دادن معیشت ۱۰۰ هزار خانوار است و با همکاری تشکل‌ها می‌توان این رقم را به ۲۰۰ هزار خانوار رساند.

همتی تاکید کرد: از وزارت رفاه تقاضا داریم تا برای نهادها تقسیم کار کرده و رسیدگی به هر ناحیه از کشور را به یک نهاد خاص اختصاص دهد. از سوی دیگر مؤسسات خیریه نیز باید در برابر جمع آوری کمک‌های مردمی هدفمند بوده و شناسنامه دار باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: خیرین بیش از ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور را در اختیار سیستم درمانی کشور گذاشتند و این اتفاق بزرگی بود.

همتی ادامه داد: کشور ما در هر لحظه در معرض خطر و آسیب است و باید آمادگی خود را افزایش دهیم. خوشبختانه در کشور ما به رغم تمامی مشکلات پیش از کرونا از جمله تحریم‌ها، شاهد عدم بروز مشکلات جدی به دلیل همکاری نهادها و خیرین بودیم. جمعیت هلال احمر وظیفه جمع آوری کمک‌های مردمی را بر عهده دارد و این امر با کمک خیرین با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی آمارها، مبالغ و ارقام به اطلاع مردم خواهد رسید و هلال احمر امین کمک‌های مردم خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان تاکید کرد: از وزارت رفاه می‌خواهیم تا با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اطلاعات گروه‌های هدف برای کمک رسانی به ویژه کمک رسانی معیشتی را به اطلاع نهادها، تشکل‌ها و خیریه‌ها برساند و ما آمادگی رسیدگی به این خانوارها را از فردا داریم.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =