درخواست محمدرضا شجریان مبنی بر پخش نشدن آثارش از صدا و سیما که در گذشته نیز سابقه داشته، در اداره کل حقوقی سازمان در حال بررسی است.

 این خبری است که مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی صدا و سیما آن را اعلام کرده است. هفته‌ها از درخواست رسمی شجریان برای منع پخش آثارش (به غیر از دعای ربنا) از صدا و سیما و شکایت قانونی او از این سازمان دولتی می‌گذرد و حالا زراعتگر، مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز موسیقی صدا و سیما می‌گوید: «بدیهی است پس از روشن شدن ابعاد حقوقی این مسئله که احتمالاً در مورد آثار مختلف متفاوت خواهد بود، اقدام لازم از سوی شبکه‌ها اعمال خواهد شد. هرگونه تصمیم و مصوبه حقوقی که بر اساس درخواست هنرمند اتخاذ شود حتی اگر شامل دعای ربنا باشد، مورد توجه این اداره خواهد بود.»

او همچنین افزود: «استفاده گسترده از ادعیه و اشعار مذهبی و عرفانی که همه آنها از ذخائر ارزشمند رسانه ملی است و توسط جمع کثیری از هنرمندان و خوانندگان سرشناس و متعهد در تمام این سال‌ها اجرا شده در اولویت برنامه‌های ماه مبارک رمضان خواهند بود و تهیه‌کنندگان برنامه‌ها متناسب با ساختار و محتوای برنامه‌های خود برای استفاده از آرشیو غنی سازمان آزادی عمل دارند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =