بمب خبری که ۲ ماه دیرتر منفجر شد /زیر و بم پرونده محکومیت محمود صادقی به زندان و جریمه /درخواست ویژه از رئیسی

محکومیت نماینده تهران به حبس و جزای نقدی از آن ماجراهایی بود که حتی حواشی را در صحن علنی مجلس به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمود صادقی نماینده تهران که از روزهای ابتدایی حضورش در مجلس نطق‌ها، تذکرها و اظهاراتش در فضای مجازی و رسانه‌ای جنجال آفرین شده بود و ۱۱ پرونده شکایت علیه او ثبت شد حالا در روزهای پایانی این اظهارات  برایش دردسرآفرین شد. یکی از موضوعاتی که او یکبار تا پای بازداشت هم رفت مسئله حساب‌های قوه قضائیه بود. موضوعی که آن را در زمان ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه مطرح کرد. 

امروز اما وقتی نمایندگان مجلس در حال بررسی لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده بودند خبرگزاری فارس خبری را مبنی بر محکومیت محمود صادقی به  ۲۱ ماه حبس و ۵ میلیون جزای نقدی منتشر کرد.

دو ماه سکوت 

ساعتی بعد از انتشار این خبر محمود صادقی به انتشار آن واکنش نشان داد و از اینکه این خبر را فارس منتشر می‌کند ابراز تعجب کرد. آنطور که صادقی گفته بود این حکم اواخر بهمن ماه صادر شده بود و او به دلیل شرایط خاص کشور سکوت کرده بود. صادقی گفت: تعجب می‌کنم چطور این خبر به یک رسانه درز پیدا کرده است و آن‌ها به این خبر دسترسی پیدا کردند.

او ادامه داد: بنده نخواستم با توجه به شرایط بحرانی کشور به خاطر کرونا موضوع دادگاه را رسانه‌ای کنم. به این حکم اعتراض شده و اکنون به دادگاه تجدید نظر رفته که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد ولی به هر حال صلاح نیست که در شرایط فعلی کرونایی کشور موضوع جزئیات پرونده رسانه‌ای شود.

نماینده تهران گفت: این حکم در اواخر بهمن‌ماه صادر شده است.

او درباره جزئیات این حکم نیز گفت:  به ۲ بار پرداخت جزای نقدی ۵ میلیون تومانی که مجموعاً ۱۰ میلیون تومان می‌شود و گذراندن حبس‌های ۷ ماه و ۱۴ ماه که مجموعا ۲۱ ماه می‌شود، محکوم شده‌ام. 

پا درمیانی کواکبیان برای صادقی 

حکم محمود صادقی و دست به دست شدن آن در فضای مجازی به صحن علنی مجلس هم راه پیدا کرد و مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در تذکری گفت: موضوع حکم دادگاه آقای صادقی در فضای مجازی منتشر شده است. با توجه به اینکه آقای رئیسی خودشان هم به موضوع حساب‌های قوه قضاییه ورود کردند از ایشان می‌خواهیم که مشکلی برای آقای صادقی به خاطر تذکرشان درباره همین موضوع ایجاد نشود

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =