رادیوهای انگلیسی در آستانه تعطیلی/کمبود تخت‌های بیمارستان در روسیه/عبور اسپانیا از پیک شیوع

کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، روسیه و ترکیه در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

به گزارش خبرآنلاین، کشورهای روسیه با 5,236، انگلیس با 4,451، آمریکا با 4,451، اسپانیا با 4,211، ایتالیا با 3,370 و ترکیه با 3,083 مورد به ترتیب جز آن کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به نام خود ثبت کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پی گسترش شیوع کرونا که در کاخ سفید انجام می گیرد، به قانون جنجالی که روز گذشته تصویب کرد و توضیح داد که این قانون تنها 60 روز اجرا خواهد شد. به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا گفت منع پذیرش مهاجران جدید که برای مدت ۶۰ روز اعمال می‌شود برای آن دسته از متقاضیانی است که به دنبال اقامت دائم هستند. این تصمیم شامل کسانی که به دنبال حضور موقتی در آمریکا هستند، نمی‌شود.وی ادامه داد: ممکن است مدت این ممنوعیت، در پایان ۶۰ روز تمدید شود و به شرایط اقتصادی دولت بستگی دارد. این تصمیم برای کسانی است که به دنبال گرین کارت هستند.

ترامپ بار دیگر مدعی شد: میزان مرگ و میر ما تقریبا نیمی از بسیاری از کشورهای دیگر و یکی از پایین‌ترین کشورها در جهان است. ترامپ در حالی این را گفت که تا لحظه کنفرانس خبری  ۸۲۳ هزار و ۲۵۷ مبتلا به ویروس کرونا و داشتن ۴۴ هزار و ۸۰۵ جان باخته، در صدر قرار گرفت.

در خبری دیگر جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا برای افزایش کمک به بخش‌های اقتصادی در پی شیوع کرونا در ایالات متحده به یک توافق تازه رسیدند.با این توافق جدید که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز حمایت شده، مجموع کمک‌های مالی دولت به فعالیتهای درمانی و اقتصادی این کشور تا رقم ۴۸۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش ان بی سی نیوز، مقامات پزشکی در کالیفرنیا اواخر روز سه شنبه اعلام کردند که نخستین مرگ و میر بر اثر کروناویروس در ایالات متحده هفته ها قبل از آنچه قبلاً تصور می شد اتفاق افتاده است؛ یعنیدر ششم فوریه و 17 فوریه ، و نه 29 فوریه در ایالت واشنگتن.در همین راستا بازرس پزشکی سانتا کلارا گفت، در ابتدا تصور نمی شد که این مرگ ها بر اثر ابتلا به کووید 19 باشد ، اما آزمایش های بیشتر نشان داد که چنین بوده است.  آمریکا تا کنون 829,013 مبتلا دارد که با ثبت 829 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 46,147  می رسد.

انگلیس

به گزارش گاردین،  انجمن رسانه‌های انگلیس هشدار داد، یک سوم شبکه‌های شنیداری این کشور به دلیل کاهش حجم تبلیغات دریافتی و مشکلات مالی در خطر تعطیل شدن قرار دارند. این نهاد انگلیسی که بیش از ۲۹۰ رسانه انگلیسی را تحت پوشش دارد قرار است برای دریافت کمک مالی با وزارت فرهنگ، رسانه‌ و امور دیجیتال رایزنی کند.دولت انگلیس هفته گذشته در چارچوب تبلیغ توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، قراردادی را به ارزش حدود ۳۵ میلیون پوند با رسانه‌های مکتوب این کشور امضاء کرد.

«جان ویتینگدل» معاون وزیر فرهنگ انگلیس می‌گوید، دولت برای کمک به رسانه‌های شنیداری ۴۰۰ هزار پوند در اختیار نهاد ناظر بر فعالیت رسانه‌ها (آفکام) قرار داده است. این میزان به معنای یک هزار و ۵۰۰ پوند برای هر شبکه رادیویی است که به طور قطع کفاف هزینه‌های جاری‌ آنها را نمی‌دهد.

گاردین همچنین در خبری دیگر به نقل از وزیر سلامت و وزیر خارجه انگلیس که هم اکنون مدیریت دولت را در غیاب جانسون در اختیار دارد می نویسد که این کشور هم اکنون در اوج پیک شیوع ویروس کرونا قرار دارد. مت هنکوک وزیر سلامت انگلیس همچنین گفته است که مقررات فاصله اجتماعی تاکنون کارساز بوده اما محدودیت رفت و آمد همچنان ادامه دارد.

این کشور تا کنون 133,495 مبتلا دارد که با ثبت 763 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 18,100  می رسد.

اسپانیا

در تازه ترین آمارها این کشور از افزایش کم مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده است.به گزارش بلومبرگ در همین راستا پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفته است که کشورش از پیک شیوع کرونا عبور کرده است. وی همچنین هشدار داده است که کاهش محدودیت ها در آینده به صورت تدریجی خواهد بود. سانچز همچنین امروز چهارشنبه از پارلمان این کشور خواسته تا وضعیت اضطراری که تا 25 آپریل به پایان می رسد گسترش دهد و برای دو هفته دیگر آن را تمدید کند؛ یعنی حدودا تا نهم ماه می. سانچز همچنین به قانونگذاران گفته است که مرحله بعدی متفاوت خواهد بود و دولت در ماه می محدودیت های دیگری را بر اساس اینکه ویروس تا چه حد شیوع پیدا خواهد کرد در نظر خواهد داشت. او به جزئیات بیشتر درباره تصمیم دولت اشاره نکرد.این کشور تا کنون 208,389 مبتلا دارد که با ثبت 435 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 21,717  می رسد.

ایتالیا

گاردین به نقل از روزنامه ال اسپرسو گزارش داده که چندین تن از روسای سرشناس مافیای ایتالیا به علت احتمال ابتلا به کووید 19 با حکم دستگاه قضایی از زندان آزاد شده اند. لیریو آباته روزنامه نگار و سردبیر ال اسپرسو که توسط مافیای ایتالیا تهدید به مرگ شده و تحت حفاظت پلیس قرار گرفته طی اظهار نظر گفته است که با با این اقدام حالا به علاوه کووید19 به ویروس مافیا در سطح شهرها نیز روبرو خواهیم بود. وی این وضعیت را همه گیری دوگانه توصیف کرده و تاکید کرده که نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. نیویورک تایمز نیز در خبری دیگر می نویسد که با رفع تدریجی محدودیت ها در چهارم ماه می مناطق جنوبی ایتالیا بدترین اوضاع اقتصادی را از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون تجربه می کنند. این کشور تا کنون 187,327 مبتلا دارد که با ثبت 437 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد 25,085  می رسد. تصویر زیر زوجی را نشان می دهد که با پخت و توزیع غذای خانگی به افراد بی خانمان در ناپل کمک می کنند.

روسیه

وبسایت سی ان بی سی به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می نویسد که روسیه با افزایش سریع شیوع ویروس کرونا روبرو شده است. پسکوف گفته است که این یک چالش و خطر بزرگ برای تمام ملت ها است و تنها مختص به روسیه و شخص پوتین نیست. همزمان مسکو تایمز نیز می نویسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در روسیه و اختصاص یافتن بیمارستان ها برای بیماران کرونایی جان هزاران شهروند روسی در معرض خطر قرار گرفته است. دولت نیز دستور داده که بیش از 100هزار تخت برای بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یابد. از طرفی مقامات روسیه دستور داده اند تا از ظرفیت بیمارستان ها برای بیماران مبتلا به سرطان و همچنین بیمارانی که از مشکلات قلبی و عروقی نیز رنج می برند استفاده شود. این کشور تا کنون 57,999 مبتلا دارد که با ثبت57  مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به عدد  513 می رسد.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور، شیوع ویروس کرونا را آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام های جهان دانست و با قدردانی از همراهی مردم و خدمات خالصانه کادر درمانی تاکید کرد: در روزهای سخت پیک بیماری کرونا، همه بخش ها پای کار بودند اما اقلیت کوچکی که خط را از بیرون می گیرند، روزی کاسب تحریم بودند و امروز کاسب کرونا شده اند.

رئیس جمهور افزود: یک جهاد عظیم و مستمری در کشور شروع شد. بخش دولتی، خصوصی، عمومی و غیردولتی همه پای کار آمدند. اینکه امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده، شوینده و بهداشتی، نه تنها توان ما به گونه‌ای است که نیاز داخلی‌مان تأمین می‌شود حتی قدرت صادرات داریم و می‌توانیم بخشی از اینها را به کشورهایی که نیازمند هستند، صادر کنیم.حتی در زمینه ماسک که هنوز نیازهای داخلی را تأمین می کنیم، در آینده امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که در این زمینه‌ها بتوانیم صادر کننده باشیم و در زمینه کیت‌های تشخیص الان می‌توانیم صادرکننده باشیم که نیاز داخلی ما زیاد است ولی می‌توانیم. می‌توانیم کیت تشخیص بیماری، کیت تشخیص آنتی‌بادی و سرولوژی  نیاز خود را تأمین کنیم و به تدریج و قدم به قدم جلو می‌رویم و در آینده هم توانمند هستیم که حتی صادر کنیم.

رئیس جمهور همچنین در تماس های جداگانه ای با پادشاه عمان و رئیس جمهوری ترکیه  برای انتقال تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.ایران تا کنون 85,996 مورد ابتلا داشته است که با جان باختن 94 تن دیگر ظرف روز گذشته تا کنون 5,391  مورد فوتی بر اثر کرونا دارد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =