زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران اعلام شد

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران و جزئیات آن را اعلام کرد.

محمد علیخانی درباره زمان افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران اظهار کرد: مصوبه شورای شهر درباره افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در سال جاری هیچ  مشکلی از نظر قانونی ندارد اما توافقاتی صورت گرفته تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت حال شهروندان، افزایش نرخ اعمال نشود و کرایه‌ها طبق روال سال گذشته اخذ شود. 

وی ادامه داد: شهرداری باید در این زمینه مجوزهای قانونی را اخذ کند بر این اساس هماهنگی‌هایی صورت گرفته و شهرداری در حال تهیه لایحه‌ای است تا انجام این کار قانونی شود زیرا طبق روال هر سال از ۱۶ فروردین افزایش نرخ کرایه‌ها اعمال می‌شد. 

در یکی از جلسات اسفند ماه سال گذشته شورای شهر تهران، افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی به تصویب رسید.

بر این اساس، نرخ بلیت تک نفره درون شهری که ۱۲۰۰ تومان است با افزایش ۳۰۰ تومانی به رقم ۱۵۰۰ تومان و نرخ بلیت تک نفره حومه تهران با افزایش ۲۰۰ تومان، ۱۷۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

بلیت تک نفره هشتگرد نیز ۵ هزار تومان برای سال آینده در نظر گرفته شد و نرخ بلیت فرودگاه امام بدون تغییر ۹ هزار تومان باقی ماند؛ کرایه‌های اتوبوس و مینی‌بوس و انواع تاکسی نیز تا سقف ۲۵ درصد افزایش یافت.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =