گلایه واعظی از بگومگوهای سیاسی در روزهای کرونایی/جریانی که در انتخابات پیروز نشده، نباید هم و غم خود را برای اثبات اشتباه مردم صرف کند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: در این روزهای سخت لازم است مبانی و روش‌های سیاست‌ورزی تغییر کند. جریانی که در انتخابات موفق نمی‌شود، نباید تمام هم‌ وغم خود را مصروف این کند که به مردم ثابت کند اشتباه انتخاب کرده‌اند.

برخی از مخالفان سنتی به بهانه‌های مختلف و به‌نام انتقاد، عملیات روانی و تخریب دولت را همچنان ادامه می‌دهند، همواره یکی از سیاست‌های دولت شفاف‌سازی و توضیح به افکار عمومی برای رفع شبهات و ابهامات به وجود آمده در افکار عمومی است و این پاسخگویی البته نه صرفاً برای دفاع از دولت یا مقابله با جنگ روانی علیه دولت که با هدف دفاع از حق و صیانت از اعتماد عمومی انجام می‌شود.

با این حال سؤال اساسی این است که در بحبوحه نبرد همه‌جانبه کشور در دو جبهه دشوار تحریم و کرونا، چرا باید بخشی از تمرکز و قوای دستگاه‌های اجرایی، به‌جای اولویت‌های کشور، صرف رفع شبهه و مقابله با تشویش اذهان عمومی شود؟ آیا وقت آن نشده که همه ما که در این کشور فعالیت سیاسی می‌کنیم یا مشغول خدمت در مسئولیت‌های رسمی هستیم، علایق و منافع شخصی و حزبی خود را کنار بگذاریم و به‌نام ایران و منافع ملی در کنار یکدیگر بایستیم؟

گروه‌های معاند خارج از کشور با کمک برخی کشورها از طریق رسانه‌های خود جنگ روانی تمام‌عیار علیه ایران راه انداخته‌اند، آنها مأموریت دارند به روش‌های مختلف در هر مقطع روی موضوعاتی تبلیغ کنند تا مردم را نسبت به نظام و مسئولان و کارآمدی دستگاه‌های اجرایی بی‌اعتماد سازند. 

در این روزهای سخت لازم است مبانی و روش‌های سیاست‌ورزی تغییر کند. جریانی که در انتخابات موفق نمی‌شود، نباید تمام هم‌ وغم خود را مصروف این کند که به مردم ثابت کند اشتباه انتخاب کرده‌اند. در رقابت‌های سیاسی سطح معقولی از بگومگوها میان جناح‌های مختلف تا زمانی که به امنیت و منافع ملی ضربه نزنند، پذیرفتنی است. اما در شرایطی که کشور درگیر بحرانی عالم‌گیر است که سلامت یکایک شهروندان کشور را تهدید می‌کند، مردم تحت هیچ شرایطی، انشقاق، چند دستگی و دعاوی مرسوم را از نیروهای سیاسی نمی‌پذیرند.

مردم تحت هیچ شرایطی، انشقاق، چند دستگی و دعاوی مرسوم را از نیروهای سیاسی نمی‌پذیرند. مردم بحق این انتظار را دارند که دغدغه همه نیروهای سیاسی حفظ جان و سلامت آنها باشد و از همین رو، آنهایی که امروز بر طبل سیاسی‌بازی و تخریب و تخطئه می‌کوبند، عکس خواست و سلیقه مردم گام برمی‌دارند.

بنده به‌عنوان عضو کوچکی از دولت، صراحتاً به مردم و همه جناح‌های سیاسی عرض می‌کنم که موفقیت در کنترل بیماری کرونا، فقط در کارنامه دولت تدبیرو امید ثبت نمی‌شود و موفقیت همه ارگان‌های نظام و مردم است. 

جریان‌هایی که دغدغه انتخابات سال آینده را دارند هم مطمئن باشند، راه انتخابات پرشکوهی که کشور را از خطرات و بلایای آتی بیمه کند، قطعاً از میدان مبارزه‌ای می‌گذرد که کشور امروز درگیر آن است. امروز اگر با یکپارچگی، بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم و بحران را با کمترین هزینه و بهترین شکل پشت سر بگذاریم، فردا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود اما امروز اگر نتوانیم آن‌طور که مردم انتظار دارند، از سلامت و معیشت‌شان حفاظت کنیم، نتیجه‌اش تضعیف اعتماد عمومی و ناامیدی آنها از آینده خواهد بود. 

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =