اولین واکنش روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره طرح آمریکا برای ایران

ایسنا نوشت: هیئت نمایندگی روسیه در وین به برخی ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه آمریکا هنوز خود را از طرف‌های برجام می‌داند، واکنش نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن در سال 2018 از این توافق خارج شد.

 هیئت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر این که آمریکا هنوز خود را یکی از طرف‌های برجام می‌داند تا از این طریق بتواند موجب تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل درخصوص ایران شود، واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: آمریکا در هشتم  ماه مه 2018 گفت که به عضویت خود در برنامه جامع اقدام مشترک پایان می دهد و آن را از بین می برد. اکنون ادعاهایی وجود دارد که آمریکا هنوز خود را یکی از طرف‌ها (در برجام) می داند. آیا این یک موقعیت شبیه به "Catch-22" برای ایران، شورای امنیت سازمان ملل و تمام جهان است؟

"Catch-22" یک رمان آمریکایی درباره جنگ است که از نام آن برای استعاره از یک شرایط دشوار یا یک معضل استفاده می شود که به دلیل وجود موقعیتی متناقض و محدودیت های وابسته به آن، نمی توان از آن فرار کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی جدید نوشت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حال آماده‌سازی یک طرح حقوقی است تا نشان دهد که آمریکا هنوز عضوی از برجام است. در واقع این، بخشی از یک راهبرد پیچیده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل است که تحریم تسلیحاتی علیه تهران را تمدید و اطمینان حاصل کند که تحریم‌های سختگیرانه‌تری علیه ایران اعمال شود.(اینجا)

 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    اگر امریکا یکی از طرف های برجام است چرا برخلاف برجام و بیش از سه سال مردم ایران را در تحریم سنگین نگه داشت؟ جنون مردم آزاری دارد؟
  • نیما IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 3
    موقعیت Catch22 کنایه از وضعیتیه که ما براش از ضرب المثل «اول مرغ بود یا تخم مرغ» استفاده می کنیم...
  • حمیدرضا IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    6 0
    بازگشت سران کاخ سفید به برجام یه بازیه چون راهی ندارن تا تحریم های تسلیحاتی رو که پاییز از بین میره رو تمدید کنن! این از آمریکاش! حالا روس ها مرد باشن و اگر راست میگن پاییز در سازمان ملل از قدرت خود برای کمک به رفع تحریم های تسلیحاتی کمک کنند؟ آیا چنین میشود؟