گردش روان چرخ های تولید صنعت کیش در سال جهش تولید

صنعتگران،کارآفرینان و تولیدکنندگان کیش در سال جهش تولید، با وجود بحران کرونا چرخهای تولید و توسعه صنعت را رونقی دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرآنلاین از  سازمان منطقه آزاد کیش، سید رضا صمدی مدیر صنایع و تسهیل تولید معاونت اقتصادی این سازمان، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از ۱۰ کارخانه تولیدی صنعتی کاربری و تولید  اقلام بهداشتی و آرایشی، تجهیزات و تاسیسات برودتی، صنایع چوب و مبلمان، تامین تجهیزات صنایع نفتی و های تک با بیش از  ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۴۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه ریالی در سال جهش تولید و ادامه روند توسعه طرح های تولیدی و صنعتی جزیره کیش،اردیبهشت ۹۹ به چرخه صنعت و تولید جزیره کیش وارد خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی فعال در جزیره کیش داریم  و تا پایان سال جاری ۴۳ واحد تولیدی جدید نیز به بهره برداری خواهد رسید گفت: بیش از ۱۵۰۰ مهندس، پرسنل فنی و تخصصی و کارگر ساده در این پروژه ها جذب شده و اشتغال خواهند داشت.

مدیر صنایع کیش عنوان کرد: حضور و فعالیت کارخانه های بزرگ با تولید اقلام مهم دارویی، بهداشتی ، نفتی و صنایع "های تک"در واحد های مختلف تولیدی صنعتی کیش، مرهون برنامه ریزی ها، اقدامات صحیح و مساعدت های دکتر مظفری مدیر عامل محترم سازمان، دکتر آخوندی و مهندس مقدس زاده است که اقدامات قابل توجهی در جهت اصلاح شیوه نامه ها و تسریع و تسهیل امور تولید کنندگان و صنایع فعال در کیش از سوی آنها صورت گرفت.

مدیر صنایع وتسهیل تولید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به همت عالی یکی از شرکت های بزرگ تولیدی لوازم بهداشتی کیش و با توجه به نیاز امروز جامعه در شرایط اپیدمی کرونا، دستگاه های تولید اتوماتیک ماسک بهداشتی با تولید روزانه ۸۰ هزار عدد ماسک تجهیز و طی هفته جاری راه اندازی خواهد شد که این کارگاه و خط تولیدی مهم؛ ضمن تامین نیاز مردم جزیره می تواند بصورت انبوه نیاز داخل کشور را نیز تامین کند.

 صمدی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب و نابسامان صنعت ۱ درخت سبز، پیشنهاد امکان سنجی در تغییر کاربری برخی از واحدهای تعطیل با هدف ایجاد اشتغال، بهسازی، نوسازی و یا جابه جای واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی فاز ۱ صنعت در درخت سبز را مطرح کرد و افزود: برای هر اقدامی در این منطقه، نیاز به اعلام نظر تفسیری طرح جامعه کیش توسط شرکت مشاور مادر داریم.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی خدماتی و صنعتی در زمینی بالغ بر ۴۴ هکتار، از بیست سال قبل در این شهرک مستقر شدند و اکثر آنها داری مالکیت شخصی هستند.

 وی در پایان، فراهم کردن امکان تغییر کاربری صنایع و تولیدی ها را در کمترین زمان ممکن و اسرع وقت، یکی از اقدامات و  تدابیر مهم سازمان منطقه آزاد کیش و مدیریت صنایع این سازمان به منظور ایجاد رونق و بازگشایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل برشمرد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =