واکنش وارن به طرح پمپئو علیه ایران:تصمیمت را بگیر!

ایسنا نوشت: یک سناتور آمریکایی تصمیم وزیر امور خارجه این کشور برای ارائه طرحی حقوقی که موجب اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شود را مورد انتقاد قرار داد.

الیزابت وارن سناتور کاندیدای ریاست‌ جمهوری در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا درباره تلاش اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور برای ارائه طرحی حقوقی که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از برجام است تا از آن برای اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند، در صفحه توییترش نوشت: ممنوعیت بین‌المللی تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر به پایان می‌رسد. دولت آمریکا برای تمدید این تحریم تسلیحاتی ناگهان استدلال می‌کند که آمریکا عضوی از توافقی است که از آن خارج شد. این هیچ معنایی ندارد. تصمیمت را بگیر مایک پمپئو.

اظهارات این سناتور آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مطرح کرد: ‌مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حال آماده‌سازی یک استدلال حقوقی است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از توافق هسته‌ای با ایران است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آن خارج شد. این بخشی از یک راهبرد پیچیده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل است که تحریم تسلیحاتی علیه تهران را تمدید کرده و اطمینان حاصل کند که تحریم‌های سختگیرانه‌تری علیه ایرانی اعمال شود.

‌دولت فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی امضا شده بود، از آن خارج شد و در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» تحریم‌های متعددی را بر ایران اعمال کرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =