موضع‌گیری مجدد روسیه درباره طرح آمریکا علیه ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بار دیگر از راهکار جدید دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در انتقاد به ادعاهای ریچارد گلدبرگ که در توجیه راهکار پمپئو گفته بود «قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره اینکه آمریکا عضوی از شورای امنیت است، ابهامی ندارد»، در پیامی توییتری اظهار کرد: او اشتباه می‌کند! آمریکا همان‌طور که مقامات ارشد آمریکایی بارها گفته‌اند، از توافق هسته‌ای خارج شده است.

اولیانوف پیشتر هم در انتقاد به راهکار اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در صفحه توییترش نوشته بود: تلاش‌های آمریکا برای این که خود را «عضوی از برجام» نشان دهد هیچ آینده‌ای ندارد. این [اقدام] مانند تمسخر عقل سلیم است. کسانی که این ایده را مطرح کرده‌اند، توصیه بدی به مقامات آمریکایی می‌کنند. رویکردهای شک برانگیر باید محدودیت‌هایی داشته باشند تا سیاست ملی را به بدترین شکل بی‌اعتبار نکند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد پمپئو به دنبال ارائه طرحی حقوقی است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از برجام است تا از این طریق بتواند برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر آینده منقضی می‌شود، اعمال فشار کند.

علاوه بر این پمپئو در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در این باره مدعی شد: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بسیار واضح است. این قطعنامه به وضوح توضیح داده که «طرفین» به چه معناست. این قطعنامه با برجام تفاوت دارد. ما یکی از طرفین هستیم و طرفین حق دارند که تحریم‌های تسلیحاتی را بازگردانند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ح IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 4
    ترامپ که نماینده مردم آمریکا است کارش را جلو می برد . همانگونه که تاحالا جلو برده است و فقط مردم در تمام ابعاد متضرر شده اند
  • احمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 2
    این ترامپ یهود پرست هم از برجام خارج شده و گاهی هم دنیا رامسخره میکند که هنوز هم عضو برجام هستم علت اصلی که الان دوباره شاخ شدند نمی خواهند ایران تکنولوژی بروز داشته باشد اما اسراییل صهیونیسم جنایتکار و اشغالگر هر چه بفرمایداگر عمل نکندشب داماد یهودیش دخترجونش‌را ازخانه بیرون میکند واصلا ترامپ مگر وجدان دارد تاریخ هفتادسال قبل رانگاه کند چگونه انگلیس شبانه سرعربهای را کلاه گذاشت و همه نقاط کلیدی را به صهیونیست‌ها داد و به بعدش هرچه عرب و مسلمان بود را قتل عام کردند دولت غاصب را با حمایت آمریکا و اروپا بوجودآوردند اگر کشوری نگاه چپ به اسراییل کند گویی اسراییل ناموس ترامپ است خدا لعنتشون کند چون ایران درجناح آنها نیست بهرصورت باید زیر قراردادها بین المللی بزنند این هم از دمکراسی خصوص آمریکاییش