خارجی‌های استقلال و پرسپولیس؛ یکی از یکی بدتر غیر از یک نفر!

همه ۹ بازیکن خارجی استقلال و پرسپولیس تا به حال اندازه فصل قبل کی‌روش استنلی یا شیمبا گل نزده‌اند.

روزنامه خبر ورزشی نوشت: سال‌های اخیر مهاجمان درجه یک فوتبال ایران یکی پس از دیگری لژیونر شدند و فوتبال ما از مهاجم خالی شد. مهدی طارمی، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و... مهاجمانی هستند که در این سال‌ها لیگ برتر ایران را ترک کردند تا با کمبود مهاجم روبه‌رو شویم و حاصلش آقای گلی دو برزیلی در لیگ هجدهم بود.

در لیگ هجدهم و نوزدهم استقلال و پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی تلاش زیادی کردند و روی هم در دو فصل با ۹ مهاجم همکاری کردند. منشا برای هر دو تیم بازی کرد و ایسما، گرو و دیاباته هم دیگر مهاجمان استقلال بودند و برای پرسپولیس هم اوساگونا، استوکس، براندائو و بودیمیر به میدان رفتند، ولی همه این ۹ بازیکن تا به حال اندازه فصل قبل کی‌روش استنلی یا شیمبا هم گل نزده اند، اما با این حال دیاباته توانسته رضایت استقلالی‌ها را جلب کند، اما یکی از ۹ نفر آمار خوبی نیست. در ادامه نگاهی کوتاه به عملکرد مهاجمان خارجی دو تیم در دو فصل اخیر می‌اندازیم:

خارجی‌ها را جادو کردند
پرسپولیس لیگ هجدهم را با منشا شروع کرد و در نیم‌فصل دوم بودیمیر را با سابقه بازی در دیناموزاگرب خرید که هرکدام در لیگ برتر فقط یک گل زدند. لیگ نوزدهم هم براندائو، استوکس و اوساگونا نتوانستند حتی یک گل هم بزنند تا پرونده ۵ مهاجم خارجی پرسپولیس در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم تا قبل از کرونا با ۲ گل بسته شود. براندائو هندوانه دربسته بود، اما استوکس، اوساگونا و یا حتی بودیمیر با کارنامه خوبی به پرسپولیس آمدند، ولی انگار مهاجمان خارجی سرخپوشان را جادو کردند که پای‌شان به گلزنی باز نمی‌شود.

استقلال مهاجم مورد علاقه‌اش را پیدا کرد
استقلال ابتدا گرو را آورد تا شاید تیامِ دوم شود، ولی گرو یک گل هم در لیگ برتر نزد تا نوبت به ایسما و منشا برسد که روی هم ۴ گل زدند و باز هم پول‌های آبی‌های تهرانی بر باد رفت. استقلال، اما در لیگ نوزدهم مهاجم مورد علاقه‌اش را پیدا کرد و دیاباته تا به حال در ۱۳ بازی ۸ گل زده است، ولی باید دید بعد از دو سال که گذشته و بالاخره یک مهاجم پیدا شده، کسی به فکر حفظ او است یا نه؟

دیاباته به تنهایی از ۸ مهاجم دیگر بیشتر گل زده و قراردادش مساوی دیگر مهاجمان بود و اگر ۳ برابر هم بگیرد، پول هدر دادن نیست. تازه جالب است بدانید ایسمایی که کسی او را نمی‌خواهد، بیشتر از تمامی مهاجمان پرسپولیس در این دو سال گل زده. همین کافی است که بدانید تمامی پول‌های بیت‌المال را مدیران پرسپولیس دور ریختند.

این مطلب را هم از دست ندهید: پیام حیدری کابوس کالدرون شد!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =