توافق ضمنی ستاد کرونا با اعمال نرخ کرایه ۹۹ از ابتدای خرداد/ افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: علیخانی درباره آخرین وضعیت اعمال نرخ کرایه مصوب سال ۹۹ در ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت اعمال افزایش نرخ کرایه سال ۹۹ در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ما در بخش نرخ گذاری دارای ۳ بخش مترو، اتوبوس و تاکسی هستیم که کار نرخ گذاری از سوی شورای شهر تهران در آن‌ها انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که تاکسی دارای مالک خصوصی است و در آمد آن برای راننده است، افزود: در بخش تاکسیرانی با افزایش نرخ بنزین مشکلات درآمدی برای راننده آن‌های ایجاد شد و ما به آن‌ها نیز حق دادیم، اما نکته قابل توجه این است که مصوبات شورای شهر باید در هیئت تطبیق فرمانداری تهران با قوانین موجود تطبیق داده شودتا خلاف قانون مصوبه‌ای اجرا نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: هیئت تطبیق فرمانداری تهران اجازه افزایش بیش از ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی را نمی‌دهد و به همین دلیل شورای شهر تهران با محدودیت سقف نرخ گذاری مواجه است.

علیخانی افزود: در حال حاضر نرخ گذاری انجام شده در ناوگان حمل و نقل عمومی زیر نرخ تورم است و باید گفت با توجه به شرایط کرونایی کشور اعمال نرخ مصوبی که قرار بود از پانزدهم فروردین ماه اعمال شود به ابتدای خردادها کشیده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به زیان مالی مترو و اتوبوس گفت: شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان به مترو اتوبوس یارانه پرداخت می‌کند و باید گفت با این نرخ بلیت شرکت‌های مترو و اتوبوس زیان ده یا ورشکسته هستند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا به طور قطعی اعمال نرخ مصوب سال ۹۹ در ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای خرداد ماه قطعی است، گفت: تا به امروز مصوبه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای اعمال نشدن این نرخ از ابتدای خرداد ماه به دست ما نرسیده است و باید به این نکته اشاره کنم که به طور ضمنی و شفاهی توافقاتی انجام شده است تا مصوبه نرخ کرایه با تاخیر اجرا شود و شهرداری تهران نیز باری این تاخیر از شورای شهر تهران تذکر گرفت تا با ارایه لایحه مصوبه قانونی آن را اخذ کند تا اقدامی خلاف قانون نداشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در بخش خدمت دهی ناوگان تاکسیرانی در شب و یا خدمت ویژه افزایش ۲۰ تا ۸۰ درصدی نرخ کرایه اعمال می‌شود، گفت: خدمت دهی ناوگان در ساعات پایانی شب متفاوت است و ما بریا این شکل خدمت دهی افزایش نرخ در نظر گرفتیم، اما باید اعلام کنم افزایش ۲۰ و ۸۰ درصدی نرخ کرایه درست نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی مصوب سال ۹۹ به چه شکل است، گفت: افزایش نرخ کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی عددی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =