حمله خشن پلیس کانادا به دختری که لباس «جنگ ستارگان» پوشیده بود/ عکس

تسنیم نوشت: ویلیام شاتنر از پلیس های کانادایی که به روی یک دختر با لباس یکی از شخصیت های «جنگ ستارگان» اسلحه کشیده و او را خون آلود کردند، به شدت انتقاد کرد.

ویلیام شاتنر روز چهارشنبه با ابراز نارضایتی خود نسبت به حادثه اخیر در آلبرتای کانادا که پلیس بر روی دختری که لباس«Stormtrooper» فیلم جنگ ستارگان پوشیده بود اسلحه کشید، انتقاد کرد.

رئیس پلیس خواستار تحقیقات درباره این شد که آیا مأموران در چارچوب سیاست ها و رویه ها به طور مناسب عمل کردند یا خیر؟

زمانی که ویدیوی این رویداد در شبکه های اجتماعی پخش شد به تیتر رسانه های بین المللی بدل شد. در این ویدیو مامورین پلیس نشان داده می شوند که سلاح های خود را به سمت دختری نشانه رفته اند که با لباس و سلاح اسباب بازی شبیه فیلم «جنگ ستارگان» دیده می شود. اسفناک تر اینکه ماموران پلیس کانادا آنچنان دختر را نقش بر زمین کرده که سر و صورتش خون آلود می شود. 

این دختر لباس شخصیت علمی تخیلی فیلم را در روز چهارم ماه می که به روز «جنگ ستارگان» بین طرفدارانش شناخته می شود، بر تن کرده بود.

شاتنر کانادایی یکی از شخصیت های اصلی و مشهور «پیشتازان فضا» ( Star Trek) است، به شدت از نیروهای پلیس بخاطر این اقدام  انتقاد کرد و گفت: شرم آور است! واقعا اگر آن نیروهای پلیس تشخیص نداده اند که آن سلاح اسباب بازی است باید هرچه زودتر بازنشسته شوند. شزم آورتر اینکه آنها به کارشان ادامه دادند و با پرت کردن دخترک روی زمین بینی اش را خون آلود کردند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    56 18
    اخی ، نکنه شما هم نگران این دختر شدین ؟ ولی چقدر کانادا بده ! چقدر پلیسش خشنه ! میخواین ایران شکایت کنه از کانادا؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      31 8
      حالا اگر رسانه های بی بی سی فارسی و سرباز-خبرنگار های ایران اینترنشنال ( که بودجه شون مشخصه برای چه کاریه) از برخورد پلیس ایران بگن ساکت مینشیند و برایشان هورا هم میکشید اما یک خبرگزاری ایرانی نمیتونه خبری که در رسانه های کانادایی منتشر شده رو ترجمه و بازنشر کنه؟!! چون اون تصویر رویایی و آرمانی از کشورهای بلوک غرب رو ممکنه خدشه ایی بهش وارد کنه و به نظر شما گناه بزرگیه؟!
  • SE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    16 16
    يك بار داشتم از كانادا برميگشتم سوئد تو تونل ورودى به هواپيما پليس يه سگ رو رها كرد روم. از ميان اون همه ادم كه تو صف بود فقط با من اين كار رو كرد. چون بقيه سفيد پوست و بولوند بودن. هر چند رفتار يك مامور رو نبايد به كل يك كشور تأميم داد ولى من همچين رفتارى رو هيچوقت تو اروپا و يا حتى امريكا هم نديده بودم. كانادايى ها فقط اداى ادم هاى دموكرات رو در ميارن. در باطن بسيار وحشى و نژاد پرست هستند. من كه ديگه هيچوقت پام رو اونجا نميگذارم.
    • CA ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      10 9
      جون من بیا. فقط ایندفعه رو
    • شمس تبریزی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      10 6
      دوست عزیز سوئدی! بلوندها از موی مشکلی خیلی خوش شون میاد. من هم وقتی توی جنگلهای آلمان میرفتم پیاده روی، سگهای خونگی فقط برای من پارس میکردن و میپریدن روی من. اصلا برای این بلوندهای آلمانی پارس نمیکردن. توی خیابان هم بچه های کودکستانی مرا با انگشت به هم نشان میدادن و بهم سلام میکردن و میپرسدن اسمت چیه؟ میگفتم صمدآقا. ازشون میپرسیدم شما اسمتون چیه؟ اونها هم اسمشون رو به من میگفتن. البته بچه های بزرگتر از اونور خیابون برام سوت میزدن و من هم براشون بوسه هوایی میفرستادم. از تیپ های شرقی خوش شون میومد و براشون تازگی داشت. این را به حساب نژادپرستی نذارید. خلاصه خیلی به ما حال دادن. نگاهت را عوض کن تا باهاشون حال کنی
    • DK ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      4 0
      من اصلا نمی دونم کانادایی یعنی چی؟ کانادایی مفهومی نداره . اگه بگن سوئدی یا دانمارکی مفهوم داره چون این کشورها اصالت سوئدی و دانمارکی دارن. اما در کانادا همه مهاجرن .به لفظ عامیانه غربتی هستن. در کل کانادایی یعنی نژاد غربتی . من الان در دانمارک خارجی هستم اما در کانادا به کسی نمیگن خارجی چون همه خارجی هستن
  • GB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    20 13
    حداقل تیترهایی انتخاب کنید که مردم رو یاد نمود واقعیش تو ایران نندازه.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      16 4
      والا تو ایران نمود اخیرش اون دختره بود که داشت وسط خیابون با قفل فرمون نعره میزد سرماشین دوستش که ایستگاه پلیس رو آتیش میزنه و پلیس ها یه گوشه ایی وایساده بودن و فقط نگاه میکردن! پلیس تو ایران از ترس موبایل و رسانه مجازی تو این سالها وایمیسن یه گوشه ایی و فقط نگاه میکنن!!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    23 1
    وظیفه پلیس برقراری امنیت شهری و مقابله با هرگونه نابهنجاری خطرناکه. این کار پلیس هم درست بوده حالا چه تو کانادا و چه اگه تو ایران اتفاق میافتاد.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      6 0
      تو ایران اگه پمپ بنزین آتیش بزنی و پلیس بهت شلیک کنه پناهندگی تو اروپا و آمریکا می گیری
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 0
    غرب بسیار وحشی تر از اون چیزی است که در ویترین های پر آب رنگ رسانه ای شون نشون می دن چون رسانه های قوی دستشونه.