امام جمعه شهرکرد:امروز نظام اسلامی ایران قدرت سیاسی و جهانی به دست آورده است

ایرنا نوشت :نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز نظام اسلام ایران در جهان از جایگاه بسیار بالا در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، پزشکی و دفاعی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته که جایگزین خطبه های نماز جمعه در روزهای شیوع کرونا شده است، افزود: امروز بعد از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب، دشمنان ایران از جمله امریکا آنقدر سیلی خورده اند، که قدرت آنها در برابر ایران تحقیر شده است.
به گفته وی، امروز نظام اسلامی ایران قدرت سیاسی و جهانی به دست آورده است که به یک کشور مستقل و مقتدر در جهان تبدیل شده است.
حجت الاسلام نکونام افزود: امروز در همه عرصه‌های از جمله علم، فناوری، صنعت در جهان درخشیدیم به گونه‌ای که در مقابله با کرونا نظام پزشکی با عظمت ایستادگی کرده است.
وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، دانشمندان ایران توانستند برای مقابله با این ویروس به خودکفایی برسند و با توجه به آمار بالای ابتلا، اما آمار فوتی پایین و آمار بهبود یافتگان نیز بالاست.
به گفته وی، ما در  اول راه هستیم و نباید مغرور شویم باید با تکیه بر ولایت و وحدت به خودکفایی برسیم.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برپایی اجتماعات بزرگ شب‌های پرفضیلت قدر وجود ندارد و ما از این برکت محروم هستیم و نباید به خاطر این ویروس تعطیل شود.
امام جمعه شهرکرد گفت: شب‌های قدر فرصتی برای مرور اعمال و زدودن گناهان و ناپاکی‌هاست و نباید در این روزهای کرونایی از فضیلت برپایی این شب‌های پر فضیلت که با اجتماعات عظیم در مساجد و تکایا برگزار می‌شد، غافل شویم.
به گفته وی، باید در در جمع‌های کوچک خانوادگی مراسم احیا شب‌های قدر را برگزار کنیم و از فضیلت‌های این شب بهره مند شویم.
وی با تاکید بر اینکه شب ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان متعلق به حضرت علی(ع) است، افزود: اگر شیعه علوی هستیم باید سبک و روش زندگی ، دینداری، خلق و منش ما نیز علوی باشد.
وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی نیز گفت: باید از زندگی این امام بزرگوار نیز کمک به فقرا و نیازمندان، احسان، لطف، کرم  را الگو گرفت و در رزمایش بزرگ مواسات و همدلی به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان واقعی شتافت.
امام جمعه شهرکرد گفت: رزمایش مواسات و همدلی و رزمایش مومنانه به عنوان یک جهاد عظیم است که در این برهه زمانی، مقام معظم رهبری برای کمک به آسیب‌دیدگان و نیازمندان برپایی این رزمایش را توصیه کردند، که به معنای واقعی با تلاش جهادی و یک حضور پرشور به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان بشتابیم.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف این رزمایش، افراد زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد و جمعیت هلال احمر و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا هستند، افزود: جای هیچ شک و تردید برای رسیدن کمک‌ها به دست افراد نیازمند واقعی نیست.
نکونام گفت: مردم نوعدوست می‌توانند با شناسایی افراد نیازمند در محله و بین اطرافیان خود به یاری آنها بروند.
وی با تاکید بر اینکه  هفته پیش رو، هفته  اطعام نیازمندان است، گفت: کمک به نیازمندان و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان باید در این روزهای سخت، بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلام قابل مقایسه با فرهنگ غربی نیست، افزود: دنیا باید بفهمد که فرهنگ غرب یک فرهنگ پوچ  و ظاهری است و این قدرت‌های پوشالی و عربده کشی‌ها آنها توخالی است.
حجت‌الاسلام نکونام افزود: روزانه یکهزار پرس غذا در آشپزخانه مصلای امام خمینی شهرکرد طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود و افرای که تمایل دارند در این امر سهیم باشند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۱۳۵۷۱۸۸۹۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۴۸۶۲۵ نزد بانک ملی واریز کنند.
به گفته وی، مسلمانان واقعی باید مسلمان اسلامی و ولایی باشد و گرفتار شک و تردید نشود و به دین خدا و پیامبر خدا شک نکند و گرفتار آرزوهای دنیوی نشود تا به پایان راه برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =