۱ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
الکاظمی عبدالمهدی و کابینه‌اش را برکنار کرد

ایرنا نوشت: نخست وزیر جدید عراق با صدور حکمی عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین و اعضای کابینه وی را بازنشسته کرد

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، مصطفی الکاظمی در حکم خود آورده است: این تصمیم با توجه به رای اعتماد مجلس به دولت جدید و انجام سوگند قانون اساسی از سوی آن و با استناد به اختیاراتی که قانون اساسی به نخست وزیر داده است، گرفته شد.

الکاظمی در حکم خود افزود: عبدالمهدی و اعضای کابینه وی از تاریخ ۵/۷ /۲۰۲۰ (۱۸ اردیبهشت) بازنشسته شده اند.

نخستین نشست دولت جدید عراق روز شنبه به ریاست الکاظمی برگزار شد.دولت جدید بامداد پنجشنبه هفته گذشته از پارلمان رای اعتماد گرفت.

الکاظمی در مراسم رسمی که در کاخ نخست وزیری در بغداد برگزار شد، وظایف و مسوولیت دولتی را از سلف خود «عادل عبدالمهدی» تحویل گرفت.

وی در این مراسم گفت که ما سوگند خورده ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیام بفرستیم که این دولت برای تامین نیازهای زندگی مناسب و معقول کوشش خواهد کرد.

دولت الکاظمی ساعاتی پس از کسب رای اعتماد پارلمان با استقبال گسترده بین المللی رو به رو شد.

از مجموع ۲۳ وزیر، پارلمان عراق در نشست خود به ۱۵ وزیر رای اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 3
    فرماندهان حشد الشعبی مواظب باشن که این آدم برای تضعیف حشد برنامه داره تا به تریج آن را منحل کنه. کوتاه نیایید. انتخاب الکاظمی به نخست وزیری ادامه برنامه بلند مدت آمریکا در عراق بود. عبدالمهدی را همین ترامپ در تابستان سال گذشته با تلفن تهدید کرد. الساعدی را بریا کودتا آماده کردن. هیچیک که نتیجه نداد، دست به ترور حاج قاسم و ابومهدی زدن و برای گامهای بعدی بستر سازی کردن و تلاش کردن الزرفی بشه نخست وزیر. الزرفی که نخست وزیر نشد مار غاشیه اطلاعاتی را علم کردن. بهوش باشید. اعتمادی به این آدم نیست
  • GB ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 2
    به من ربطی نداره تو مسایل شون دخالت کنم ولی امیدوارم که ایشون موفق بشه
    • کارن IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 0
      این ژست های خیلی دهن پرکن در هیچ جای نظام بین الملل جایی ندارد، عراق با سابقه تهاجم ناجوانمردانه ای که به ایران نمود باید تضمینهایی به ایران بدهد و ایران حق دارد که تا حد زیادی و بیشتر از هر دولتی در عراق نفوذ داشته باشد .. اینکه برخی عقب ماندگان سیاسی هی میگویند به مار ربطی ندارد و .. اتفاقا به ما خیلی هم مربوط است .. همین چند روز قبل چهلمین سالگرد حمله گروه تروریستی بود که با تحریک عراقی ها سفارت ایران در انگلیس را اشغال کردند .. تازه عراقی ها چند صد میلیارد دلار به ایران بابت خسارات جنگ تحمیلی بدهی دارند که ایران با نفوذی که در عراق باید داشته باشد به دنبال آن خواهد بود..