۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
رفع موانع جهش تولیدتوسط بانک‌های استان قم

سرمست ضمن تقدیر از بانک هایی که در راستای تولید گام برداشته و تسهیلات ارائه می‌ دهند، گفت: باز هم لازم است بانک های استان موانع جهش تولید را برطرف کنند.

به گزارش خبرآنلاین از قم ، «بهرام سرمست» در نشست «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» که امروز(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن لیالی عظیم قدر اظهار داشت: تقدیر و تشکر داریم از همه عزیزانی که در خط مقدم سلامت ایفای نقش کرده و می‌ کنند، از جمله بانک ها که در این بین نقش گسترده ای داشتند.

استاندار قم با اشاره به گزارش دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان قم از عملکرد سیستم بانکی در سال ۹۸ و برنامه های سال ۹۹ عنوان کرد: گزارشی که آقای خانی دادند، گزارش قابل قبولی بود ولی ما در سال جهش تولید هستیم و نیازمند اقداماتی فراتر از این ها می‌ باشیم.

وی تصریح کرد: ما ضمن این که قدردان خدمات دوستان در بانک های مختلف هستیم و واقعا نقش پررنگی داشته اند و همکاری خوبی با تولید کنندگان داشته اند، ولی باید با ارزیابی دقیق وضعیت هر بانکی مشخص شود.

سرمست یادآور شد: باید پیگیری شود که حتما از منابع و تسهیلات بانک های خصوصی به نفع احسن استفاده شود و همینطور جهت گیری که بانک های استان به سمت واحدهای تولیدی دارند سوگیری به سمت واحدهای دانش بنیان و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد باشد.

وی افزود: به خصوص در مورد واحد های تملیکی که بانک ها به تملک خود در آورده اند باید حتما هرچه سریع تر به مدار تولید برگردد.

استاندار قم با اشاره به ابلاغیه اخیر وزارت کشور به استانداری های سراسر کشور عنوان کرد: چند محور مهم را وزیر کشور در حوزه جهش تولید اعلام کردند که بخش عمده ای از آن مربوط به نقش سیستم بانکی می‌ شود و به عقیده من بانک ها در حوزه های مشخص شده باید برنامه بدهند فراتر از چیزی که در سال گذشته و سنوات گذشته داشته اند و ما نیز پیگیری می‌ کنیم که اختیارات بیشتری به بانک ها در این عرصه داده شود.

وی بیان داشت: افزایش سطح اختیارات به طور ویژه مسائل مربوط به واحدهای تملک شده، مسائل مربوط به کرونا و همین طور اگر اصلاحاتی برای جهش تولید در آیین نامه ها و مقررات و بخش نامه ها نیاز است، منعکس کنید.

سرمست با تأکید بر این که بانک ها علاوه بر اقداماتی که در سال گذشته انجام داده اند، حتما برای جهش تولید باید برنامه داشته باشند، گفت: بانک ها هر اقدامی که لازم است را باید انجام بدهد و برنامه های ضروری را نیز در دستور کار خود قرار بدهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان بحران کرونا با توجه به سیاست دولت، ستاد ملی و دستورات رهبر معظم انقلاب در کشور به طور کلی و در استان قم به صورت خاص شاهد توفیقات قابل افتخاری بودیم که برای مدیریت بحران کرونا همه ارگان های دولتی و اعضای ستاد بحران و همه ظرفیت ها بالاتر از دستگاه های اجرایی به کار گرفته شد.

استاندار قم تأکید کرد: ما شاهد همراهی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و همچنین تلاش های گروه های مردمی و جهادی بودیم و امروز شاهد آرامش نسبی در وضعیت بیماران کرونایی هستیم ولی به معنای عادی شدن مسائل نیست.

وی با بیان این که یک سری ویژگی های وجود دارد که در مدیریت بحران مربوط به قبل از بحران می‌ شود، گفت: با توجه به این که ما در ۳۰ بهمن مواجه با ثبت دو بیمار کرونایی شدیم تمام اقدامات و تدابیر مربوط به قبل از بحران را از دست دادیم و این تفاوت را با سایر استان ها داشتیم که برای پیشگیری و پیش بینی و سایر احتیاط ها و تدابیر فرصت داشتند.

سرمست خاطرنشان کرد: در این ارتباط ما فرصت چندانی برای پیشگیری نداشتیم ولی اراده و عزم در استان یک فرصتی برای ما درست کرد که از تمام ظرفیت های رسمی و غیر رسمی و مراجع و علما و روحانیت استفاده کنیم که طرح های مقابله ای برای مدیریت بحران را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم که از جمله مهمترین آنها فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند بود.

وی با بیان این که نظام سلامت ما با فداکاری کادر درمانی جواب داد و در نظام اقتصادی نیز آزمون خوبی پس دادیم، خاطرنشان کرد: در عین حالی که بازار فعالیت می‌ کرد، مردم متانت و صبر و تحمل خوبی از خود نشان دادند و میزان رعایتی که داشتند مؤثر بود در این که میزان بستری را کاهش بدهیم و زنجیره انتقال ویروس که شدید بود در استان به سطح مناسبی برسد.

سرمست اضافه کرد: وضعیت در استان قم از میانگین کشوری بهتر رعایت شده است چراکه در استان قم ۹۲ درصد فاصله گذاری رعایت شده در حالی که میانگین کشوری ۸۳ درصد بوده است و این فهم مردم عزیز ما را می‌ رساند که امیدواریم در ادامه نیز رعایت ها تداوم داشته باشد و لازم است از واحدهایی که همراهی بیشتری با این طرح ها داشتند تقدیر کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =