برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه استان گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه این استان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

به گزارش خبرآنلاین از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بقاع متبرکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز هستند که در شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در زمان ۲ ساعت اقدام به برگزاری مراسم مناجات و احیا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به لزوم رعایت کامل موارد بهداشتی از سوی شرکت‌کنندگان در این مراسم بیان کرد: جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و حفظ سلامتی روزه‌داران همه افراد ملزم به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی وضع شده است.

وی با تاکید بر رعایت فاصله مناسب(یک متر) جهت برگزاری مراسم شب‌های احیا خاطرنشان کرد: مراسم شب‌های احیا در بقاع متبرکه و مساجد باید در فضای باز انجام شود و در غیر این صورت باید از ۲۵ درصد ظرفیت شبستان‌ها و فضای داخلی این اماکن متبرکه استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: به مسئولان بقاع متبرکه و ادارات اوقاف اعلام شده است که برای برگزاری مراسم شب‌های احیا تهویه مناسب در فضاهای بسته مانند شبستان را به خوبی و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه بیماران خاص و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در مراسمات مربوط به شب‌های احیا حضور پیدا کنند افزود: وظیفه اطلاع‌رسانی در این باره نیز بر عهده هیئت امنای بقاع متبرکه و بسیج محل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از ممنوعیت پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب‌های قدر در مساجد و بقاع متبرکه خبر داد و اظهار داشت: جهت جلوگیری از انتقال ویروس و رعایت موارد بهداشتی زمان برگزاری مراسم باید حداکثر ۲ ساعت باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک و دستکش توسط همه افراد حاضر در مراسم شب قدر عنوان کرد: مومنان و روزه‌داران باید وسایلی مانند مهر، مفاتیح، قرآن و چادر شخصی به‌همراه داشته باشند و هنوز چیزی درباره برگزاری نماز جماعت اعلام نشده است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =