۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
چهل روز پس از درگذشت ثریا قزل‌ایاغ

ایسنا نوشت: نوش‌آفرین انصاری به مناسبت چهلمین روز درگذشت ثریا قزل‌ایاغ، در یادداشتی با عنوان «سوگ دوست» از این نویسنده و پژوهشگر فقید یاد کرد.

در یادداشت دبیر شورای کتاب کودک آمده است:  «چهل روز از درگذشت ثریا قزل‌ایاغ، استاد، نویسنده، مترجم، پژوهشگر ادبیات کودکان، کتابدار، همکار گران‌قدر شورا و فرهنگنامه و دوست بزرگوار من می‌گذرد. به راستی مرگ چنین دوست نه کاری‌ست خرد!

ثریا قزل‌ایاغ در طول عمر حرفه‌ای خود در شناساندن روش تدریس ادبیات کودکان، نشان دادن ارتباط بین کتابخانه و گسترش امر نوشتن در جامعه بسیار کوشید. به عنوان کتابدار شیفته خدمت بود و هیچ پرسش و نوشته‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذاشت. نامش در کتابداری اجتماعی از جمله با توجه به معلولان، پناهندگان و کودکان در بند، ماندگار است. استادی بود انسان‌ساز، چه در دانشگاه و چه در شورای کتاب کودک.

برای من در همه امور زندگی دوست و مشاوری قابل اعتماد بود. مفتخرم که علی‌رغم رنجوری در جشن تولد هشتادسالگی‌ام سخنرانی کرد، و چه شاد بود زمانی که جایزه‌ ترویج علم ایران، به پاس یک عمر ترویج به وی اهدا شد.

خوشحالم که یادگار ثریا قزل‌ایاغ، خانم یکتا بهروزی در کنار ماست و به شکل‌های مختلف یاد مادر را زنده نگاه می‌دارد. کتابداران و دیگر همکارانی که آرمان‌های ثریا قزل‌ایاغ را باور دارند، باید برای نیل به هدف‌های او به تعبیر خودش: «آستین‌ها را بالا بزنند!»

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =