در حالی که مردم بی دفاع بحرین بر ادامه اعتراضات مشروع علیه رژیم وابسته تاکید می کنند، آل خلیفه با حمایت رسانه های سعودی شروع به پرونده سازی علیه معترضان کرده و با نصب تصاویر دبیرکل حزب الله در خیابانهای منامه مدعی شده است اسنادی در دست دارد که نشان می دهد طرفهای لبنانی از مخالفان حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العالم، "الشیخ عبدالله العالی" نماینده سابق بحرین گفت : اعتراضات مردمی به قوت خود ادامه دارد و راه حل امنیتی برای حل بحران مناسب نیست.
 
 وی تصریح کرد: مقامات بحرینی به مردم خود که رنج فراوان دیده اند رحم کنند. قانون اساسی کشور پاسخگوی خواسته های مردم نیست. خواسته های مردمی سالها است که بی پاسخ مانده است، اما راه حلی کلیدی برای آن به وجود نیامده است و سرکوب امنیتی سبب به وجود آمدن اوضاع کنونی شده است.
 
نماینده سابق پارلمان بحرین گفت: هر برخوردی با تظاهراتی که امروز برگزار می شود سبب به وجود آمدن اوضاع سابق می شود به کارگیری نیروی نظامی برای مقابله با تظاهرات جاری و موارد مشابه در آینده چاره ساز نیست. وی از مقامات این کشور خواسته که از انقلابهای مردمی در تونس و مصر درس عبرت بگیرند.
 
ادامه اعتراضات علیه سرکوب قیام مردم بحرین
 
دهها نفر از دانشجویان دانشگاه بابل عراق با برپایی تظاهراتی ضمن محکوم کردن سرکوب قیام مردم بحرین خواستار خروج نیروهای اشغالگر سعودی و اماراتی و کویتی موسوم به سپر جزیره از این کشور شدند.
 
همچنین صدها نفر از مردم بابل نیز با حمل پلاکاردهایی خشم خود را از سرکوب تظاهرات کنندگان بحرینی به وسیله نیروهای عربستانی ابراز داشتند. تظاهرات کنندگان عراقی خواستار اتخاذ موضع قوی بین المللی در قبال سرکوب مردم بحرین شده اند و سکوت کشورهای عربی در این باره را محکوم کردند.
 
تلاشهای مذبوحانه آل خلیفه برای القای ارتباط انقلابیون با خارج
 
به گزارش مهر، شاهدان عینی در بحرین گزارش دادند که نیروهای موسوم به ضد شورش اقدام به چسباندن تصاویر "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان و نیز پرچمهای این حزب در مناطق مختلف بحرین کرده اند تا وانمود کنند که قیام مردم بحرین از سوی خارج هدایت می شود. همچنین "شیخ خالد بن حمد آل خلیفه" وزیر امور خارجه رژیم بحرین نیز در ادعاهای واهی خود قیام مردم مظلوم بحرین به طرفهای خارجی مرتبط کرد؛ ادعایی که العربیه بازوی تبلیغاتی و رسانه ای جبهه طرفدار غرب و سازش به طور گسترده آن را تبلیغ می کند.
 
بازداشت لبنانی ها در منامه
 
در حالی که رژیم بحرین به اتباع خود هشدار داده است که به لبنان سفر نکنند وزارت کشور بحرین تعدادی از لبنانی ها را به اتهام نخ نما شده جاسوسی برای خارجی ها بازداشت کرد.
 
همچنین در حالی که دبیرکل حزب الله از مردم بحرین در قیام ضد استبدادی شان حمایت کرده است "سعد حریری" نخست وزیر موقت لبنان در ادامه خوش خدمتی اش به حکام مستبد کشورهای عربی در تماس تلفنی با "شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه" دیکتاتور بحرین از اظهارات سید حسن نصرالله درباره بحرین انتقاد کرد. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =