۲ هزار برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

ایرنا نوشت : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار برنامه در این استان اجرا می‌شود.

 سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: با توجه به اهمیت این سالگرد، هفته دفاع مقدس امسال در ۴۳ هفته گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: توجه به تاثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت با تاکید بر مکتب سردار شهید سلیمانی از مهمترین دستورالعمل‌های این گرامیداشت است.

وی بهره‌مندی از مشارکت مردم، پیشکسوتان، خانواده شهدا و جوانان در اجرای برنامه‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت فعال تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، توجه به کیفیت و اثربخشی برنامه‌ها با استفاده از شیوه‌های نو اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای مناسب و هوشمندانه را از دیگر دستورالعمل‌ها عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» گرامی داشته می‌شود افزود: همه محورهای انقلاب در این حوزه تبیین خواهد شد.

وی اظهار داشت: ستاد استانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ذیل کمیته‌های هفت‌گانه آموزش و پژوهش، هنری، فرهنگی، راهیان نور، امور پیشکسوتان، زنان و دفاع مقدس و اجتماعی اداره می‌شود.

فلاحی تجلیل از مدافعان سلامت، شب‌های شعر و خاطره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید اپلیکیشن اندروید، اینفوگرافی، نماهنگ مقاومت، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی و یادواره لشکر فرشتگان را از مهمترین برنامه‌ها در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد.

وی گفت: یادواره مادران آسمانی، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی، تقدیر از ۴۰ هنرمند، خبرنگار و عکاس از دیگر برنامه‌های محوری است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۲۸۰ هزار برگ سند و ۲ هزار ساعت مصاحبه جمع‌آوری شده که بیانگر نقش خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای ۲۲ هزار بسیجی است که مکتوب کردن نقش و جانفشانی این ایثارگران در دوران دفاع مقدس نیازمند کار جهادی است.

وی گفت: ۵۰۰ مدخل اعم از شهدا، ایثارگران و مکان‌ها در استان شناسایی شده که پیش بینی می‌شود با توجه به غنای مداخل و نقش آن در دفاع مقدس ۲۰۰ مدخل دیگر افزوده شود.

فلاحی همچنین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی هنری و موزه دفاع مقدس را از مهمترین اولویت‌ها در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: حضور خیران و سازمان‌های مردم نهاد در کنار بنیاد حفظ آثار نقش تعیین کننده‌ای در غنا و توانمندی این مرکز خواهد داشت.

در ادامه این نشست دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افتتاح شد.

هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود که براساس تصمیم ستاد گرامیداشت کشوری هفته دفاع مقدس این آیین امسال از سوم خرداد همزمان با سالروز فتح خرمشهر در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =