نماز عید فطر در مصلاهای آذربایجان‌شرقی اقامه نمی‌شود

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز اعلام کرد: نماز عید فطر در هیچ یک از مصلاهای شهرهای مختلف این استان اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز شنبه در گفت وگویی، اظهار داشت: بنا به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، نماز عید فطر در مصلاهای شهرها به دلیل اینکه جمعیت بیشتری در آنجا جمع می‌شوند، امسال برگزار نمی‌شود.

وی  افزود: در عین حال که همگی به عبادت و اطاعت خداوند متعال علاقه داریم، سلامتی مردم از هر چیزی برای ما مهم‌تر است، کما این که راهپیمایی روز قدس نیز در هیچ جایی برگزار نشد و این نشانگر اهمیت دادن این نظام مقدس و الهی به صحت و سلامتی مردم است.

آل هاشم اضافه کرد: برپایی نماز عید فطر در ۹ شهر کوچک آذربایجان‌شرقی که سفید اعلام شده بود و نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد، با رعایت موارد توصیه شده، بلامانع است.

وی با بیان اینکه برپایی نماز عید فطر در مساجد را توصیه نمی‌کنیم، ادامه داد: اما بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در صورت برپایی نماز در مساجد باید پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شده و از ماسک و یک چهارم ظرفیت مساجد و نیز فاصله های اجتماعی استفاده شود.

آل هاشم خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در صورت اقامه نماز عید فطر در مساجد هر نمازگزار باید یک متر از سمت چپ و راست و یک متر از عقب و جلو با نمازگزار دیگر فاصله داشته باشد.

وی گفت: در این رابطه باید هیات امنای مساجد، پایگاه مقاومت، روحانی مسجد و انجمن اسلامی برای برپایی نماز عید فطر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به توافق برسند و در صورت رعایت این موارد، برپایی نماز فطر در مساجد بلامانع است

۴۶.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =