زون تخصصی آی‌تی در شهرک صنعتی شهاب قم احداث می شود

نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم برگزار و در آن بر حل مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه تاکید و از اجرایی شدن ۸۳ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان خبرداده شد.

به گزارش خبرآنلاین از قم، نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار و در آن بر حل مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه تاکید و از اجرایی شدن ۸۳ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان خبرداده شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم در این جلسه از اجرایی شدن ۸۳ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های جهش تولید در ۳۰ محور آماده و به دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ابلاغ خواهد شد.

مشکل برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه حل می‌شود

محمود سیجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرک شکوهیه یکی از شهرک‌های پر تقاضا است، تاکید کرد: واحدهای موجود برای توسعه و واحدهای در دست احداث کمبود برق‌دارند، بنابراین براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق با سازمان مدیریت امضاشده مقرر شد در دو مرحله کوتاه مدت و میان مدت به قدر سهمی که مشخص‌شده مشکل برق واحدهای تولیدی شهرک برطرف شود.

مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در این جلسه، با تاکید برحل مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه اظهار داشت: با احداث پست۲۳۰ کیلو واتی از محل اعتبارات ملی و استانی در این شهرک این مشکل حل خواهد شد.

محمود نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در این جلسه، عنوان کرد: تخصیص اعتبار موردنیاز برای تأمین برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان را در دستور کارداریم.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در این جلسه به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه اشاره و اظهار داشت: این موضوع با پیگیری استاندار از نهادهای بالادستی رفع شد.

اسرافیل شعاعی ابراز کرد: توسعه شرکت صنعتی شکوهیه و واحدهای مستقر به خاطر مشکل تأمین برق قفل‌شده بود، اما با امضای این تفاهم‌نامه تا ده سال آینده هم دیگر کمبود نخواهیم داشت. اقدامات لازم انجام‌شده و طراحی‌ها در حال انجام است و ترانس‌ها خریداری‌شده و در حال انتقال به استان قم است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در ادامه واگذاری زمین به بنکداران در شهرک چاپ و نشر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اقدامات اولیه برای امر واگذاری زمین در این شهرک انجام‌شده و ۲۵۰ هکتار برای قم سه و ۵۰ هکتار برای آی تی باید اختصاص یابد.

شعاعی سپس به مشکل تلاقی زون تخصصی کفش و دمپایی با کمربندی جدید قم  اشاره کرد و گفت: اگر این شهرک یک کیلومتر جلوتر انتقال پیدا کند، پروژه شروع‌شده و سبب توسعه صنعت استان می‌شود.

 همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه جلسه، واگذاری زمین به بنکداران در شهرک چاپ و نشر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:امکان اینکه بتوانیم سند را واگذار کنیم بر اساس قرارداد، انجام این کار امکان‌پذیر نیست.

حسن صبوری ادامه داد: انتقال سند به دلیل اینکه این شهرک در حریم شهر واقع‌شده و ساخت‌وسازی در آن انجام نگرفته است، امکان‌پذیر نیست. در تاریخ ۱۵ اردیبهشت طرح موضوعی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم قرار براین شد که مشکلات در شورای عالی شهرسازی حل و سپس به سازمان ملی زمین و مسکن برود.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرک آی تی نیز گفت: این شهرک دارای پیچیدگی بوده و مقررشده ۱۵۰ هکتار برای شهرک چاپ و ۵۰ هکتار برای آی تی در نظر گرفته شود، پول زمین پرداخت‌شده باید مجوز را از سازمان ملی مسکن بگیریم تا کار ادامه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به تلاقی زون تخصصی کفش و دمپایی با کمربندی جدید قم اظهار داشت: جلسه‌ای در دفتر استاندار با حضور مشاور و ذی‌نفعان پروژه برگزار و مقرر شد مطالعات لازم انجام شود تا آسیب کمتری به این زون بخورد.

صبوری در پایان با تاکید بر اینکه امکان جابجایی این شهرک وجود ندارد، افزود: مشاور باید تأیید کند که امکان دسترسی از کمربندی در اراضی این شهرک به وجود آید و شرکت شهرک‌ها هر چه سریعتر این زمین را خریداری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =