۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
تمدید بیمه نخیلات خوزستان

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از تمدید بیمه نخیلات استان تا ۱۵خرداد خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان  ، محمد آلاله با بیان اینکه نخلداران خوزستانی می‌توانند برای بیمه نخیلات خود به صورت مجازی یا حضوری اقدام کنند گفت : بیمه نخیلات خوزستان برای سومین بار در سال زراعی جاری و به منظور بهره‌مندی بیشتر باغداران از مزایای آن تمدید شده است .

وی از باغداران استان خواست در فرصت تمدید شده محصول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و آفات بیمه کنند.

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت : تاکنون از مجموع ۲۸هزارو ۵۰۰ هکتار نخیلات بارور خوزستان ، ۱۶هزار و ۳۳۰هکتار آن زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۴۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از سهم حق بیمه نخیلات را دولت به منظور حمایت از امنیت غذایی کشور پرداخت می‌کند و بنابراین باغداران با بیمه نخیلات خود بار مالی زیادی متحمل نمی‌شوند.

مبنای بیمه نخیلات بر اساس هر نخل است. هر هکتار حدود ۱۵۰ اصله نخل بارور و غیربارور دارد.

بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان سطح زیرکشت نخیلات استان از ۴۱هزار هکتار فعلی به ۵۵هزار هکتار در افق سال ۱۴۰۴ خواهد رسید.

کانون‌های اصلی نخیلات خوزستان مناطق آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، بهبهان ، اهواز و دشت‌آزادگان هستند و سالانه از ۴ و نیم میلیون اصله نخل بارور و غیربارور خرما در این مناطق حدود۱۹۰ هزار تن خرما ، خارک و رطب برداشت می‌شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =