طی ۲ سال اخیر شاهد رویدادهای بی سابقه در ژیمناستیک کشور بودیم

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در سفر به چهارمحال و بختیاری از رشد ۶۵۰ درصدی مدال آوری ژیمناستیک کاران کشورمان در رقابت های برون مرزی طی ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان استان ، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰ هزار ژیمناست ثبت شده در کشور داریم، گفت: متأُسفانه چهارمحال و بختیاری سهمی از پویایی و فعالیت‌های این رشته در سال‌های اخیر نداشته است.

زهرا اینچه درگاهی هفتم خردادماه در مجمع انتخابات هیات ژیمناستیک چهارمحال و بختیاری با اشاره به موفقیت‌های فدراسیون ژیمناستیک در حدود ۲ سال گذشته در رقابت‌های ملی و بین‌المللی، اظهار کرد: اما متأسفانه چهارمحال و بختیاری سهمی از پویایی و فعالیت‌های این رشته در سال‌های اخیر نداشته است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰ هزار ژیمناست ثبت شده در کشور داریم، تصریح کرد: در فاصله زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ در رشته ژیمناستیک تنها ۹ مدال در تورنومنت‌های ورزشی بین‌المللی کسب شده بود، اما در سایه برنامه‌ریزی در ۲ سال گذشته ۶۰ مدال در این رشته توسط ورزشکاران کسب شد.

وی اضافه کرد: همچنین توانستیم سهمیه المپیک جوانان را کسب و به مدال برنز در این مسابقات دست پیدا کنیم، در ۲ سال گذشته موفق به کسب ۲ مدال همزمان در مسابقات آسیایی شدیم.

اینچه درگاهی با تأکید بر اینکه در دوران سرپرستی برای هیأت‌ها امکان برنامه‌ریزی بلندمدت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حضور ورزشکاران ژیمناست چهارمحال و بختیاری در گذشته در ورزش همگانی و مسابقات کشوری و بین‌المللی پررنگ نبوده است، امیدواریم با انتصاب رئیس هیات، این ورزش در این استان دستخوش تغییر و تحولات مثبت شود.

در ادامه جلسه حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انضباط مالی از مهم‌ترین پارامترها در هیات‌های ورزشی است، اظهار کرد: سازمان بازرسی بر موضوعات مالی نظارت دارد، بنابراین انضباط مالی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی باید در رشته ژیمناستیک توسعه پیدا کند، عنوان کرد: متأُسفانه زیرساخت‌های ورزشی در این رشته ضعیف است.

کریمی خاطرنشان کرد: لیگ ها موتور محرکه ورزش قهرمانی است، بنابراین باید برای فعال‌سازی این رشته برای حضور در لیگ تلاش کرد.

در پایان جلسه محمدمراد مرادی با کسب ۸ رای از ۱۵ رأی به عنوان رئیس هیات ژیمناستیک چهارمحال‌وبختیاری انتخاب شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =