۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
هوای مازندران تا ۸ درجه گرم می‌شود

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روزهای جمعه و شنبه باتوجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش بین چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران ؛ سیدمحمدرضا رضوی  در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی روزهای جمعه و شنبه باتوجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش بین چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا هستیم.

وی افزود:  از اواخر روز شنبه ابتدا شاهد وزش باد نسبتا شدید در آسمان مازندران هستیم که در ادامه تا روز یک‌شنبه افزایش ابر،کاهش دما ( بین ۵ تا ۱۰ درجه) ، رگبارورعدوبرق پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از عصر شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، وزش باد نسبتاً شدید شروع شده و دریا به‌تدریج موّاج خواهد شد. 

این مسؤول با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل ۱۲ متربرثانیه(۴۳ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت)  پیش‎بینی می‎شود، تصریح کرد: همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل ۲.۰ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

رضوی با اعلام اینکه در این نوع از هشدار احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بر دریا بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی کاربران را مختل کند، اظهار کرد: به این معنا که احتمال تأخیر در زمان صیدوصیادی، حمل ونقل دریایی طرح دریا و مسافرت‌های دریایی، و هچنین پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن ماهیان در قفس و... وجود دارد که کاربران باید در مورد تغییر برنامه‌های خود و اقدام برای محافظت از خود و اموالشان بیندیشند.

وی یادآور شد: در این شرایط ممکن است نیاز باشد تا تأثیر منفی وضعیت دریا بر خانواده و اطرافیان مورد بررسی قرار گیرد و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه مسؤولان باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند، گفت: ازجمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند دریابانی، شیلات، دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره کل بنادر و کشتیرانی تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی را فراهم آورند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =