آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۵ میلیون‌و۹۰۰هزار نزدیک شد

با ادامه شیوع ویروس کرونا برخی از کشورها شاهد افزایش مبتلایان و برخی دیگر شاهد روندی کاهشی بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش شمار مبتلایان در جهان به عدد 5,854,930 رسیده است.  359,903 تن هم جان باخته اند و  2,540,105 نفر بهبود یافته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

کشورهای قاره آمریکا 

همزمان با افزایش انتقادات نسبت به عملکرد ترامپ سوزان رایس مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا نیز در مطلبی در نیویورک تایمز سیاست های رئیس جمهوری آمریکا را مورد نقد قرار داده است. وی می نویسد:  در سال سرنوشت ساز انتخاباتی ۲۰۲۰ توسل به این ابزار شکل دیگری به خود گرفته، زیرا دونالد ترامپ تصمیم به سرمایه گذاری ویژه‌ای بر روی این مسئله گرفته و سعی دارد از نشات گرفتن شیوع ویروس کووید-۱۹ از ووهان چین و تنش‌های دو جانبه با پکن بر سر این ویروس به نفع خود برای تضمین موفقیتش در انتخابات بهره گیرد.جمهوری خواهان که با واقعیت غیر قابل اغماض بیش از ۹۸ هزار جانباخته در اثر ابتلا به ویروس کرونا و ۳۶ میلیون بیکار به دلیل سوء مدیریت و بی کفایتی فاحش رئیس جمهور هم حزبی خود دست به گریبان هستند، راهبرد بهتری از توسل به «کارت چین» برای فرافکنی مشکلات به سوی این کشور و مقصر جلوه دادن آن با هدف جلوگیری از واگذاری کلید کاخ سفید به دموکرات‌ها ندارند.

وی می افزاید: ترامپ از حمله به مواضع جو بایدن، رقیب دموکرات خود درانتخابات نوامبر، در قبال چین چندین هدف،از جمله تضعیف مشارکت درمیان دموکرات‌های پوپولیست و مقصر جلوه دادن دیگران برای مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا، را دنبال می‌کند. بازی با استراتژی کاملا از کار افتاده «کارت چینی»، اما این بار به شیوه ترامپ می‌توانند عواقب خطرناکی برای دولت او به همراه داشته باشد و چشم انداز هزینه بارتری از دوران جنگ سرد و حتی بدتر از آن را برای آمریکا رقم بزند.

 با ابتلای 11,313 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد1,757,116 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته686  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 102,793 برسد

برزیل نیز این روزها شرایط فجیعی را سپری می کند این در حالیست که دولت برزیل تصمیم به بازگشایی بخش‌های مختلف اقتصادی و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور گرفته است. دانشگاه واشنگتن در یک بررسی پیش‌بینی‌ کرده که شمار قربانیان ناشی از کرونا در برزیل، در اواسط مرداد ماه به ۱۲۰ هزار تن برسد که ۵ برابر رقم فعلی تلفات در این کشور است. سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته گفته بود آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه‌گیری کرونا موفق عمل نکردند.

ژائیر بولسانورو رئیس ‌جمهور برزیل بارها خطر ویروس کرونا را کم ‌اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که مشخص شد ۲۰ عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

 با ابتلای3,947  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد418,608 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته238  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 25,935 برسد

 همزمان با اوج گرفتن شیوع کرونا در مکزیک از میانه ماه جاری میلادی(می) فعالیت تنها کوره جسدسوزی فوتی‌های کرونایی در شهر " مکزیکوسیتی" ( پایتخت ) هم زیاد شده است. دود سیاه ناشی از فعالیت شبانه‌روزی کوره جسدسوزی پایتخت مکزیک، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود جلب کرده است. خبرگزاری رویترز آلبومی تصویری از فعالیت این مرکز طی روزها و هفته‌های اخیر منتشر کرده است.

 با ابتلای3,463  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد78,023 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته463  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 8,597 برسد.

اوضاع در شیلی بهتر نیست و رئیس‌جمهوری شیلی چندی پیش اعلام کرد این کشور با بدترین مقطع شیوع کرونا در هفته‌های آینده روبرو خواهد شد. افزایش شمار مبتلایان در شیلی هشت میلیون نفری شرایط سختی را برای بخش بهداشت و خدمات درمانی این کشور به ویژه در پایتخت ایجاد کرده است. شیلی یکی از کشورهای ثروتمند آمریکای لاتین پیشتر مجبور شده بود طرح اعطای گواهینامه مصونیت برای بهبودیافتگان کرونا را لغو کند.با این حال سباستین پینرا از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند و گفت که به رغم سیر صعودی مبتلایان، شیلی همچنان در میان کشورهای با شمار مبتلایان کمک در آمریکای لاتین قرار دارد.

 با ابتلای 4,654 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد 86,943 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 49 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 890 برسد.

اروپا

 در شبانه روز اخیر در روسیه ۱۷۴ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپردند که بیشترین آمار مرگ کرونایی از آغاز شیوع آن در این کشور است. به گزارش خبرگزاری تاس، به این ترتیب تاکنون آمار مجموع فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در روسیه به ۴ هزار و ۱۴۲ نفر رسید که ۱.۰۹ درصد کل بیماران کرونایی در این کشور است. مقام ستاد مقابله با کرونا در روسیه خاطرنشان کرد که روز گذشته نیز ۱۶۱ نفر در روسیه بر اثر بیماری کرونا جان سپردند. بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه، در مسکو ثبت شده است و در شبانه روز اخیر ۷۱ نفر در پایتخت روسیه به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشتند و در مکان‌های بعدی استان مسکو با ۲۱ نفر و جمهوری داغستان با ۹ نفر قرار دارد. 

شمار افراد بهبود یافته از بیماری کرونا نیز به ۱۵۰ هزار و ۹۹۳ نفر رسید که ۴۰ درصد کل افراد مبتلا به این بیماری یا آلوده به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد. در شبانه روز اخیر ۸ هزار و ۷۸۵ نفر در روسیه بهبود یافته اند. در زمان حاضر در روسیه ۳۷۹ هزار و ۵۱ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.  

در آن سو انگلیس با تعداد کاهش در میزان ابتلا که 1,887 عدد بود تعداد کشته هایش به 377 تن رسیده است.

آسیا

بی بی سی در گزارشی می نویسد از زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا در هند از ماه ژانویه بیش از 150 هزار مورد ابتلا و بیش از 4 هزار کشته گزارش شده است. از 22 ماه می میزان ابتلای تایید شده 4% بود و میزان مرگ و میر نیز 3% درصد بود. بازه زمانی که طی 13 روز میزان ابتلا دوبرابر شد. گزارش می افزاید که بیش از 80% از موارد ابتلای فعال در 5 ایالت هند یعنی مهاراشترا، تمیل نادو،دهلی، گجرات و مومبای هستند.

طبق این گزارش بیش از نیمی از مردم هند که بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند بالای 60 سال سن داشته اند.

 با ابتلای 7,276 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد165,362 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته177  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم4,711  برسد

اما در پاکستان  دولت این کشور بکارگیری سامانه‌های نهادهای اطلاعاتی - امنیتی این کشور برای شناسایی موارد ابتلا به کرونا و ردیابی افرادی که با این بیماران در تماس بوده‌اند را کلید زد. به گزارش تایمز آو ایندیا، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان یک ماه پیش از فناوری سازمان اطلاعات و امنیت این کشور موسوم به «آی اس آی» برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ خبر داد، سامانه‌های هوشمندی که به منظور ردیابی تروریست‌ها و افراد مظنون به انجام اقدامات خرابکارانه در پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزارش روز پنجشنبه رسانه‌های پاکستانی حاکی است که دولت همچنین عملیات نصب این سامانه‌ها و راه‌اندازی فرایند شناسایی بیماران کرونایی و یا مشکوک به آلوده بودن به این ویروس را در مناطق مختلف این کشور آغاز کرد. 

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان با کمک فناوری یاد شده عناصر تروریستی را به صورت سامانه‌های جغرافیایی و ردیابی تلفن همراه شناسایی و افرادی که با آنان در ارتباط بودند را نیز ردیابی می‌کنند. برخی منابع اطلاعاتی پاکستان به رسانه‌ها گفتند، استفاده از سامانه امنیتی برای ردیابی و شناسایی مبتلایان به کرونا بسیار موفقیت آمیز بوده تا جایی که با کنترل تماس‌های تلفنی بیمار کرونایی از صحبت‌های آنان وقتی که درباره علائم به خصوص مربوط به ویروس کرونا سخن می‌گویند، در شناسایی این افراد کمک فراوانی می‌شود. 

 با ابتلای2,076  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد61,227 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته35  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم1,260  برسد.

در بنگلادش نیز آمارها رو به افزایش است؛  با ابتلای2,029  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد40,321 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 15 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم  559 برسد.

ایران

اما در ایران کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.وی با اشاره به این که از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند، افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.جهانپور در بخش دیگری از سخنان خود  از بهبود و ترخیص ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران خبر داد و افزود: ۲۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پایان گفت: تا کنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =