۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱

کتاب «نشانه‌ها و چالش‌ها» حاوی مجموعه مقالات بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که به کوشش نصرالله قادری با همکاری کتایون حسین‌زاده و علی نجفی منتشر شده است.

کتایون حسین‌زاده درباره این کتاب به ایبنا توضیح داد: موضوع این مقالات تئاتر مستند، تئاتر سیاسی و جریان شکل‌گیری این نوع تئاتر است که توسط منتقدان ایرانی نوشته شده است. مقالات این اثر با محوریت کتاب «پدیده تئاتر» حاوی مقالات منتقدان جهانی گردآوری شده و تنها تفاوت آن در پدیدآورندگان آن است که ایرانی محسوب می‌شوند.

«زمینه‌های پیدایش هنر پرفورمنس» اثر یدالله آقاعباسی، «لایه‌های بدن در پرفورمنس» نوشته حمید اعتمادی‌تودشکی، «اقتصاد در تئاتر ایران» اثر ایرج افشاری‌اصل، «تئاتر اقتصاد و اقتصاد تئاتر» نوشته امیرکاوس‌ بالازاده، «آسیب‌شناسی برنامه و بودجه در تئاتر دفاع مقدس» نوشته مهدی سقایان، «مفهوم ساخت‌شکنی در پرفورمنس و تئاتر پست مدرن» نوشته مسعود دلخواه و «اقتصاد تئاتر از آغاز پیدایش تا رنسانس» نوشته حسن دولت‌آبادی از مقالات ارایه شده در این کتاب است.

«پرفورمنس آرت: تعاریف، مرزبندی‌ها، نشانه‌ها، چالش‌ها» نوشته محمودرضا رحیمی، «پیسکاتور و تئاتر مستند» نوشته ولی‌الله شالی، «بازتعاریف پرفورمنس آرت یا رهیافتی دوباره به هنر اجرا و نگاهی چند جانبه به ویژگی‌های آن» نوشته بهزاد صدیقی، «پرفورمنس، نمایش جامع و متعالی» نوشته احمد کامیابی‌مسک، «مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی هنر تئاتر ایران» نوشته سیدمصطفی مختاباد و «نشانه و نشانه‌شدگی در تئاتر مستند» نوشته فرید میرشکار از دیگر مقالاتی است که در این کتاب می‌خوانید.

کتاب «نشانه‌ها و چالش‌ها» حاوی مجموعه مقالات بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که به کوشش نصرالله قادری با همکاری کتایون حسین‌زاده و علی نجفی در شمارگان 2000نسخه و با قیمت 5000 تومان از سوی انتشارات نمایش به فروش می‌رسد.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =