شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در وضعیتی مطلوب اما بسیار شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت استان نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور مطلوب تر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ،دکتر مجید شیرانی افزود: علی رغم اینکه در بسیاری از شاخص ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم و بیماری کرونا به خوبی در استان کنترل شده است اما به دلیل وجود تهدیدات داخلی و خارجی این وضعیت می تواند بسیار شکننده و متغیر باشد.
وی، از مجاورت استان با استان های با وضعیت هشدار و قرمز بعنوان تهدید خارجی و عادی سازی و سهل انگاری در خصوص بیماری در بین هم استانیان بعنوان تهدید داخلی یاد کرد.
دکتر شیرانی با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها از هفته آتی بر لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در محیط های آموزشی و خوابگاهی تاکید و اظهار داشت: حضور دانشجویان باید حداقلی و با فراخوان باشد.
وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری کلاس های تئوری استفاده و با تشکیل گروه های آموزشی مباحث تدریس و جمع بندی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ضدعفونی سطوح و اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت فاصله فیزیکی ایمن بین دانشجویان از سوی دانشگاه انجام می شود از دانشجویان خواست، وسایل حفاظت فردی را با خود به همراه داشته باشند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه آینده کرونا قابل پیش بینی نیست تصریح کرد: علی رغم پیش بینی مدت زمان حداقلی ۱۷ تا ۱۸ ماه برای تولید واکسن، اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.
وی اظهار داشت: با توجه به یکسان شدن تقریبی سطح زیر منحنی در تمامی نقاط جهان در طول زمان و طولانی شدن مدت زمان شیوع بیماری کرونا، باید ایمنی اجتماعی و همگانی ایجاد شود و بیشتر به سمت ترویج خود مراقبتی پیش رفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر لزوم تداوم آموزش و اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی افزود: هم اکنون دو شهرستان فارسان و کوهرنگ همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص می دهند.
دکتر شیرانی در همین راستا ضمن درخواست از تمامی هم استانیان، از اهالی محترم این دو شهرستان مجدانه درخواست نمود با رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از برگزاری هرگونه محافل خانوادگی و برگزاری جشن و مراسم های ترحیم، هنگام حضور در مجامع عمومی و تجمعی حتما از ماسک استفاده نمایند تا به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگر هم استانیان کمک نمایند.
به گفته وی، همچنین نماز جمعه در جمعه پیش رو و هفته پس از آن در شهرستان های فارسان و کوهرنگ اقامه نمی شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری جز ۳ استان برتر در زمینه کنترل میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا می باشد.
وی، تعداد نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ در استان را بالاتر از متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: روزانه ۹۰ تیم ۲ نفره متشکل از بازرسین بهداشت محیط از ۱۸۰۰ واحد صنفی استان در قالب بازدید های مشترک، نظارت بعمل می آورند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =