"تحریریه"  باید با آزادگی کامل و بدون وابستگی اخبار را منتشر کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان گفت: کار رسانه‌ای حقیقتاً جزو شغل‌های سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین با بیان اینکه کار رسانه‌ها جزو شغل‌های سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، اظهار کرد: کار در مطبوعات، رسانه و حوزه قلم با دشواری‌های بسیاری همراه است و حقیقتاً جزو کارهای سخت و زیان آور محسوب می‌شود.
او تصریح کرد: حمایت از خبرنگارانی که از آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب حمایت می‌کنند، از حق حمایت می‌کنند، حریت و آزادگی دارند، وطن، انسانیت و قرآن را محور کار خود قرار می‌دهند، وظیفه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا با اتخاذ راهکارهایی مشکلات این عزیزان برطرف شود.
امام جمعه قزوین حریت و آزادگی را لازمه کار در حوزه رسانه و مطبوعات دانست و تأکید کرد: واژه «تحریریه» که در رسانه‌ها هیئتی از آن تشکیل می‌شود، از حریت و آزادگی آمده است و این مهم نشان می‌دهد تحریریه باید با آزادگی کامل و بدون وابستگی اخبار را منتشر کند تا اثرگذار شده و حق مطلب ادا شود.
عابدینی تأکید کرد: حمایت از حق، معروف، مظلوم، آزادگی و مبارزه با منکرها از رسالت‌های خبرنگاری و رسانه‌ای فعالان این عرصه محسوب می‌شود و اگر این مطالب از قلم ما جاری شود، حریت و آزادگی را در کارمان رعایت کرده‌ایم.
او با تأکید بر اینکه اهل قلم باید حر بماند، گفت: نسیم شمال ها، سید جمال‌ها و جلال آل احمدها در عصر و زمانه خود حریت داشتند در حالی که اگر در مسیر سیاست‌های منحرف رژیم‌های مستبد شاهنشاهی حرکت می‌کردند، شاید از نظر جایگاه و ثروت مورد حمایت قرار می‌گرفتند.
این مقام مسئول بر توانمندسازی در عرصه رسانه نیز تأکید کرد و افزود: باید علاوه بر آنکه مسائل دیگر را پیگیری می‌کنیم، در حوزه توانمندسازی نیز متمرکز شد و با هم فکری و هم‌افزایی به این مهم دست یافت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =