۲۸ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
پمپئو فراخوان جهانی داد

ایرنا نوشت: مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه بر ادامه تلاش ائتلاف جهانی برای ریشه کن کردن داعش در عراق و سوریه تاکید کرد.

پمپئو که امروز (پنجشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با وزیران کشورهای شرکت کننده در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش گفت‌وگو ‌کرده بود، در پیام توییتری نوشت: ما باید همچنان به ریشه‌کن کردن گروه‌ها و شبکه‌های داعش بپردازیم و زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه برای مناطق آزاد شده در عراق و سوریه فراهم کنیم.پمپئو گفت: اقدامات داعش فرقی با ترور ندارد. 

 

وزیر امورخارجه آمریکا در حالی خواهان ادامه تلاش‌ها برای ریشه کن کردن داعش در عراق و سوریه است که «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح عراق سه شنبه این هفته از آغاز عملیات گسترده موسوم به "قهرمانان عراق" برای تعقیب هسته‌های باقیمانده گروه تروریستی داعش در استان‌های صلاح الدین و کرکوک خبر داد. 

سخنگوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح عراق گزارش داد که با نظارت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و ستاد فرماندهی عملیات مشترک، عملیات امنیتی در مناطق جنوب غربی کرکوک در مرز استان‌های صلاح الدین و کرکوک به مساحت ۷۳۸.۵ کیلومتر مربع آغاز شد. 

وی افزود، این عملیات با مشارکت لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه ستاد ارتش و پلیس فدرال و نیروهای لشکر پنجم و مقر نیروهای پلیس فدرال انجام می‌شود. 

پیش از این مرحله اول عملیات "ابطال العراق" در مناطق مرزی در استان الانبار با هدف پاکسازی این مناطق از عناصر داعش انجام شده و در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن سال ۹۸) به پایان رسید. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    چه غلطا با اون رییس قماربازش اصلیترین بزرگترین و قهرمان نابودیه داعش رو ناجوانمردانه ترور کردن حالا دم از مبارزه با داعش میزنن بی پدرا.
  • محمود IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    لطفا به پلیس تروریست آمریکا فراخوان بده سیاهپوستان را ترور نکند پلیس آمریکا کمتر از دماغش نیست
  • علیر ضا خواجه قمی RO ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام منافق بودن از سر وروی انها میبارد خودشون داعش را درست کردند
  • داریوش IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    خودشان تشکیل داده اند وخودشان هم باید جمع کنند به دیگر کشورها چه مربوط است چون نتوانستند نتیجه بگیرند خجالت وشرمسارند. این است عاقبت چاه کندن برای دیگران.
  • GB ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    فراخان بده برای نژادپرستی داعش رو خودمون نابود میکنیم دخالت نکن نادان۸
  • علی AE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    نیازی به فراخانی ندارد شما سلاح دراختیاره شون نزار خدشون پاک میشن ژست الکی نگیر پمپ او
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    ک میکنی کی هستید هان؟ دارید با قلدوری به همه جا میخواین صاحب شین؟ کور خوندین - انشالله به امید خدا کشورتون در حال فروپاشی هستش، اونوقت باید دنبال سولاخ موش بگردین، آدمای کثیف . اگه خدا بخواد و انشالله بدست من بیوفتین ،اونوقت از خجالتتون در میام .این حرفمو از یاد نبرین. فک میکنن، دنیا ارثیه باباشونه که هر قلتی بخوان بکنن، ولی دیگه آخراتونه، انشالله مردم آمریکا عل‌الخصوص رنگین پوستها، پدرتونو درمیارن .
  • ایرانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    پمپئو یاوه نگو تو و اون قمار بازت سردار مبارزه با داعش رو نیمه شب ناجوانمردانه به شهادت رسوندی و داعش رو به خیال خام خودت خلاص کردی حالا چی شده که فراخوان جهانی مبارزه با داعش رو سر میدی تو و اربابت بدون شک یزیدیان دوران هستی لعنت ابدی خدا بر تو وترامپ و صهیونیست و آل سعود باد
  • حیدری IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    میخواد برای کمک به داعش فراخوان بده ولی روش نمیشه اینو بگه بیمیرن
  • ایرانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    خیلی جالبه! مسئولان آمریکا خجالت نمیکشن! خودشون داعشو بوجود آوردن(طبق خطابه ترامپ به هیلاری کلینتون) بعد به دنیا فراخوان میدن واعشو از بین ببرین!!! آقایان آمریکایی این تروریستا عوامل شمان.
  • م احمدی US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    آقای نخست وزیر عراق سردار سلیمانی وبهترین جوانان مقاومت به شهادت رسیدن تا شما برید بغل آمریکا من بجای شما خجالت ی کشم که روادید از سردار قا آنی میخواهید متاسفم به مقامات ایران میگم برای بازدارندگی بمب اتم بر ما ساختش که شاید ......واجب است کی بر ما رحم میکند جز خودمان پس بفکر باشید مثل کره شمالی
  • کامران IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    عجب!!!پس چرا مردان خط مقدم جبهه ی مبارزه علیه داعش رو ترور کردین؟؟؟؟فک نمی کنی این فراخوان یعنی اینکه پارلمان عراق غلط کرد لایحه ی خروج تروریستهای نژاد پرست خونخوار آمریکا رو تصویب کرد و تا داعش هست ما هستیم و تا ما هستیم داعش هست؟؟؟شما برو بهت قول میدم اول داعش نابود بشه،بعد عربستان بشینه سرجاش و جنگ یمن تموم بشه،بعد یهودی های صهیونیست برگردن کشورهای خودشون و فلسطین آزاد بشه،کلا شما دست از سر خاورمیانه برداری همه چی حله... ما رو هم تحریم نکنین،ما اگه بنا بود بهتون باج بدیم شاه رو بیرون نمی کردیم...
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    وقتی قهرمان مارا ترور می کنید داعش میزبان خونه های شماست اگه سردار سلیمانی بود داعش نبود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    فراخوان ؟!!؟!! مبارزه باداعش؟؟؟!!! باورش خیلی خیلی خیلی سخته. مگه میشه کسی بچه خودشو بکشه؟؟؟؟!!!!!!
  • سید مجید میر تاج الدینی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    اقای پمپئو شما شخصی را به شهادت رساندید که داعش را زمین گیر کرد،شما خون پاک ترین انسان معاصر را از برای نجات باقی مانده عناصر پلید داعش بر زمین ریختید...شما لازم نیست داعش را از میان بردارید،کافی است زخمهایشان را درمان نکنید...کافی است تجهیزات برایشان نفرستید،کمتر کسی است که نداند ونفهمد داعش را شما اوردید تا فرزند نامشروع تان اسراییل جنایتکار در امان بماند