۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز کرونا

با ثبت ۲۰ بیمار جدید کرونایی در نهبندان، این شهرستان از وضعیت زرد (کم خطر) به قرمز (پر خطر) تغییر پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : مهدیزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است.

او  افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق استان سیستان و بلوچستان در مجاورت خراسان جنوبی و افزایش رفت و آمدها به استان، متاسفانه شاهد افزایش شدید موارد بیماری در برخی شهرستان‌ها بخصوص نهبندان بودیم و وضعیت نهبندان را از سفید به قرمز تغییر داد.

مهدیزاده با تاکید بر مشارکت جدی مردم نهبندان برای مهار کرونا گفت: در ۴ روز گذشته ۲۰ مورد ابتلای به کرونا در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با کل مبتلایان این شهرستان از ابتدای ورود ویروس کرونا، دو برابر افزایش داشته است.

بیکی فرماندار نهبندان هم امروز در ستاد شهرستانی مدیریت کرونا گفت: در پیک و مرحله اول بیماری نوپدید و ناشناخته کرونا؛ شهرستان نهبندان موفق عمل کرد، اما با ثبت ۲۰ بیمار کرونایی جدید در طول چهار روز گذشته، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

او  تصریح کرد: شهرستان نهبندان امروز از وضعیت قرمز استان سیستان و بلوچستان، استان مجاور خود هم متاثر شده است.

بیکی از برخورد قاطع با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند خبر داد و افزود: محدودیت‌های کنترلی در روستاهای آلوده به کرونای نهبندان اعمال می‌شود.

فرماندار نهبندان ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نیروهای هلال احمر، نیروی انتطامی و شبکه بهدشت در ورودی روستاهای آلوده به کرونا مستقر و کنترل‌هایی مانند تب سنجی انجام می‌شود.

او گفت: لیست افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و بهداشت قرار می‌گیرد تا این افراد در قرنطینه خانگی باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =