گراهام استقرار نیروهای گارد ملی در واشنگتن را مایه افتخار دانست!

فارس نوشت: یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی استقرار هزاران نیروی گارد ملی در پایتخت ایالات متحده برای محفظت از کنگره این کشور را مایه مباهات خواند.

 در حالی‌که تظاهرات در اعتراض به قتل «جورج فلوید» سیاه پوست مقتول آمریکایی  وارد دوازدهمین روز خود شده  و شهر «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا چهره نظامی به خود گرفته، یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا از استقرار این تعداد نظامی در پایتخت آمریکا حمایت کرد.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا عصر شنبه به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «بیش از 5 هزار گارد ملی از سراسر آمریکا برای حفاظت از کنگره خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند. خدا خیرشان بدهد. آن‌ها مایه افتخارند.»

خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی درباره برگزار تجمع بزرگ مردمی در پایتخت آمریکا نوشت، برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی خواهان حضور میلیونی مردم در پایتخت آمریکا شده‌اند. «پیتر نیوزهم» رئیس پلیس واشنگتن به رسانه‌های محلی گفته که بخش‌های بسیاری از شهر از اوائل روز شنبه به وقت محلی بسته است. رسانه‌های محلی نیز حضور ده‌ها هزار نفر از مردم را در تظاهرات امروز پیش‌بینی کرده‌اند. 

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است. 

دوشنبه گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به قتل فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =