مدیرکل محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: به دنبال ارتقا هفتاد قله به پارک ملی هستیم

مدیرکل محیط زیست استان گفت :به دنبال ارتقا هفتاد قله به پارک ملی هستیم که این امر توان سطح حفاظتی منطقه را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، رضا میرزائی در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست  در سالن جلسات اداره‌ کل محیط زیست استان برگزار شد، با اشاره به شعار ملی این روز که «جهش تولید،حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران » تعیین شده، تصریح کرد: ۱۵ خرداد ماه (پنج ژوئن) روز جهانی محیط زیست، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم، حفظ محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ جانوری انتخاب شده‌است.

وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست یک موضوع جهانی و یکی از مواهب الهی است که بشر آن را از نسل‌های گذشته به امانت گرفته و باید به نسل‌های بعد بسپارد بیان کرد : در این میان زیاده خواهی انسان این میراث را به مخاطره انداخته به طوری که بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری با خطر انقراض مواجه شده اند.

وی در رابطه با زیاده روی انسان ها در طبیعت بیان نمود: آلودگی آبها ، ذوب شدن یخ های قطبی، خشک شدن اغلب تالابها ،آتش سوزی های گسترده به خاطر گرمایش زمین ، رها کردن پسماندها در طبیعت ، انقراض گونه های گیاهی و جانوری ، چرای بی رویه دام در مراتع، بروز پدیده‌های گرد و غبار از جمله نمونه‌های زیاده خواهی انسان از طبیعت و محیط زیست است.

وی در ادامه به  تشریح برنامه های این اداره کل در یک سال اخیر پرداخت و افزود : با شیوع کرونا  تعداد روزهای پاک هوای شهر اراک در دوماهه اول امسال ۴۴  روز گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته است
میرزائی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از چهار قطب صنعتی کشور محسوب میشود مطرح کرد: در سال ۹۸ حدود۳۲۴۲ مورد مجوز استقرار و بهرداری یرای صادر شده و تمام صنایع استان توسط کارشناسان بصورت مداوم رصد و پایش میشوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه در سال گذشته و تا کنون موردی از بیماری حیات وحش گزارش نشده خاطر نشان کرد : با توجه به بارندگی های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست دوقلو زایی در گونه های مختلف حیات وحش استان بیشتر دیده شده است  و به دنبال این هستیم که با پیگیری انجام شده در شورای عالی محیط زیست  منطقه امن حفاظت شده هفتاد قله را به پارک ملی ارتقاء دهیم که این امر توان سطح حفاظتی منطقه را افزایش خواهد داد.

 در این نشست میرزائی در خصوص راه اندازی پویش "اراک ، دوستدار اشتغال سبز" اظهارداشت : این پویش برای اولین بار در کشوربا شیوع کرونا به منظور جلوگیری از بیکاری و حمایت از کارگران بیکار شده از ۱۸ فروردین ماه راه اندازی شد و تا۱۴ خردادماه ۱۰۱۹ نفر روز کار انجام شده است و تاکنون ۱۷ هزار و ۸۶۹ کیسه پسماند جمع‌آوری و ۳۳۰۰ هکتار از اراضی حاشیه راه‌ها نیز پاکسازی شده است .
وی در پایان تاکید کرد: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی است و همه بخش‌های مختلف جامعه و آحاد مردم باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =