متخصصان سنگاپوری: به ازای هر مبتلا، یک ناقل بدون علامت کرونا وجود دارد

ایسنا نوشت: رییس کارگروه مقابله با کرونای سنگاپور اعلام کرد که حداقل نیمی از موارد جدید ابتلا به کروناویروس در این کشور بدون علامت بوده و از همین رو دولت قصد دارد بازگشایی و رفع محدودیت‌ها را به صورت کاملاََ تدریجی انجام دهد.

سنگاپور با وجود وسعت کم به دلیل تراکم جمعیتی و خوابگاه‌های شلوغِ کارگران مهاجر با بیش از ۳۸ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ یکی از بالاترین میزان شیوع کرونا را در آسیا به خود اختصاص داده است. 

سنگاپور طی دو هفته گذشته ۶۲۹۴ مبتلا به کروناویروس را ثبت کرده است که اکثریت آن‌ها کارگران مهاجر بوده‌اند.

این کشور از هفته گذشته پس از تعطیلی نزدیک به دو ماهه خود دوباره مدارس و برخی مشاغل را بازگشایی کرد.

رییس کارگروه مقابله با کرونای سنگاپور اعلام کرده که بر اساس تجربیات آن‌ها طی دوره شیوع کرونا برای هر مورد مبتلای دارای علائم، حداقل یک مورد بدون علامت نیز وجود خواهد داشت. وی اظهار داشت این کشف در هفته‌های اخیر با انجام آزمایش‌های مختلف در سنگاپور صورت گرفته است.

مقامات سنگاپور پیش از این شمار مبتلایان بدون علامتی که ثبت کرده‌اند را اعلام نکرده بودند. اکنون نیز رییس کارگروه مقابله با کرونای این کشور شمار مبتلایان بدون علامت را اعلام نکرده است.

پیش از این چین اعلام کرده بود ۳۰۰ فرد ناقل کروناویروس را در شهر "ووهان"، مرکز اولیه شیوع کروناویروس مورد آزمایش قرار داده که عفونت در هیچ یک از آن‌ها رخ نداده بود اما برخی از متخصصان می‌گویند عفونت‌های بدون علامت شایع بوده و این یک چالش بزرگ در کنترل بیماری کووید-۱۹ است.

به گفته متخصصان سنگاپوری، اگر چه موارد ناقل کرونای بدون علامت با توجه به سرفه و عطسه نکردن، فرصت کمتری برای انتقال این ویروس به دیگران دارند اما با این حال مواردی از انتقال از این افراد ناقل به دیگران به ویژه در محله‌های متراکم و شلوغ سنگاپور دیده شده است.

کشف شمار بالای افراد ناقل ویروس بدون علامت، دولت سنگاپور را بر آن داشته تا در رفع محدودیت‌های مقابله‌ای با شیوع کرونا تجدید نظر کرده و بازگشایی‌ها را به صورت کاملاََ تدریجی انجام دهد. هم‌چنین بسیاری از افراد باید هم‌چنان دورکاری کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به طور گسترده در این کشور ادامه دارد.

بنا بر گزارش رویترز، رییس کارگروه مقابله با کرونای سنگاپور هم‌چنین اعلام کرد با وجود آن که بسیاری از مردم بر بازگشایی کسب و کارها اصرار دارند اما دولت سنگاپور با توجه به موارد زیاد ناقل کرونای بدون علامت که در سطح جامعه تردد دارند، در نظر دارد با احتیاط بیشتری در برابر رفع محدودیت‌ها عمل کند.

۲۳۵۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =