انتقاد دستیار ویژه رئیس مجلس از رفتار اروپایی‌ها در دیدار با سفیر فرانسه

تسنیم نوشت: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: تهران از پاریس انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور ، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت کنند.

فیلیپ تیه ­­بو، سفیر فرانسه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین­ الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار به سابقه طولانی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه اشاره کرد و افزود: توسعه ارتباطات دو کشور به‌ویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات فیمابین دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از فرانسه انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور ، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین­ الملل با انتقاد از رفتار کشورهای اروپایی در قبال اقدامات یکجانبه آمریکا و سایر رفتارهای نابه‌هنجار این کشور در جامعه جهانی تاکید کرد: کشورهای اروپایی  می­بایست با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یکجانبه آمریکا، ضمن نشان دادن استقلال خود، مانع از یکه‌­تازی‌های ناقض حقوق بشر، صلح و امنیت در جهان شوند.

امیرعبداللهیان با اشاره به شیوع کروناویروس در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌­های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه موفق با این بیماری است.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه و خانواده قربانیان کرونا عنوان کرد: بخش‌­های بهداشتی و درمانی دو کشور می­‌توانند برای کنترل این پاندمی مرگبار با یکدیگر  همکاری کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: رایزنی و همکاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه­‌های دوجانبه و منطقه‌ای نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و کمک به حل مشکلات منطقه دارد و مجلس شورای اسلامی آماده توسعه روابط فعال و موثر پارلمانی فیمابین است

فیلیپ تیه ­­بو، سفیر فرانسه در تهران نیز در همین دیدار ضمن تبریک به رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم گفت: جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

وی افزود: فرانسه از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در عرصه­‌های مختلف به‌ویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می­‌کند.

سفیر فرانسه در تهران با تشریح سیاست‌­های کشور متبوعش در عرصه بین­‌المللی گفت: ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه­ در چارچوب احترام به توافق هسته‌ای است.

تیه ­بو همچنین با استقبال از رایزنی و همکاری فرانسه و ایران در کمک به حل مسائل منطقه از جمله مبارزه با تروریسم اظهار داشت: افزایش تعاملات پارلمانی در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین مؤثر است.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار از وعده‌های بی عمل سه کشور اروپایی در قبال تعهداتشان به ملت ایران به تفصیل انتقاد کرد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397408

برچسب‌ها