۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷

چیزی که امروز در بحرین می‌گذرد، جنایت‌های وحشیانه‌ و نقض کامل حقوق بشر مردمی است که چیزی جز زندگی آزادانه نخواسته‌اند.

چیزی که امروز در بحرین می‌گذرد، جنایت‌های وحشیانه‌ و نقض کامل حقوق بشر مردمی است که چیزی جز زندگی آزادانه نخواسته‌اند. مردم بحرین فقط خواسته‌اند مثل دیگر مردم کشورهای جهان آزادانه زندگی کنند. اما آنچه تا کنون به دست آورده‌اند، فاجعه انسانی و گورهای دسته جمعی است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. حکومت آل خلیفه در بحرین به کمک نیروهای نظامی ارتش عربستان و با حمایت صرفا طایفه‌ای خاندان آل سعود وهابی مسلک و تحت سکوت مطلق حکومت‌های عربی و سازمان‌های بین‌المللی و بی‌اعتنایی عمدی بسیاری از رسانه‌های مدعی آزادی بیان و رای و احترام به رای دیگران سرکوب گسترده‌ای را علیه مردم بحرین روا داشته است.

گویی که تاریخ تکرار می‌شود، همان بلایی که بر سر عراق آمد اکنون بر سر بحرین می‌آید. در سال 1991 و در برابر سکوت جهانی، منطقه‌ای و عربی انتفاضه ملت عراق که توسط مجاهدان آزادی‌خواه 14 استان علیه حکومت خودکامه و طاغوتی صدام حسین به پا خواسته بود، به بدترین و وحشیانه‌ترین شکل ممکن سرکوب شد. در آن موقع کشورهای بزرگ و در راس آنها امریکا در کنار پادشاهان و رهبران عرب همگی در حق ملت عراق خیانت کردند و به صدام حسین چراغ سبز نشان دادند که هر گونه جنایتی که خواست علیه ملت عراق مرتکب شود. مکالمه مشهور پادشاه وقت عربستان ملک فهد با بوش پدر هنوز از یاد نرفته که پادشاه عربستان از رئیس جمهوری امریکا خواست به نظام طاغوتی صدام از ترس این که مبادا حاکمیت به دست شیعیان بیفتد اجازه دهد که انتفاضه 91 را به شدیدترین شکل ممکن قلع و قمع کند. به رغم این که ارتش صدام حسین اقدام به ویرانی کامل و اشغال کویت کرد و عربستان نیز نسبت به حمله وحشیانه رژیم بعثی سکوت اختیار کرد، با این حال مرجعیت شیعه در آن زمان وحدتی میان علمای شیعه ایجاد کرد که در راس آنها مرحوم سید ابوالقاسم خوئی قرار داشت که یکپارچه فتوایی مبنی بر تحریم خرید و فروش اجناس وارد شده از کویت صادر کردند تا بدین ترتیب مانعی برای قتل عام بیشتر ملت ستم‌دیده کویت ایجاد‌ شود. در آن موقع عربستان سعودی به دلیل نگرش طایفه‌ای‌اش و تبعیت از اندیشه‌های افراطی ضد شیعی در قبال سرکوب مردم کویت و پس از آن انتفاضه 91 نه تنها سکوت اختیار کرد بلکه به جامعه جهانی نیز فشار آورد که در برابر جنایت‌های صدام حسین سکوت اختیار کند.

اکنون نیز گویی تاریخ مجددا تکرار می‌شود. خون‌های شیعیان در بحرین فقط برای این ریخته می‌شود که حاکمان و پادشاهان شبه جزیره عربستان می‌خواهند لرزشی بر عرش سلطنتشان وارد نیاید. آنچه امروز در بحرین شاهدیم در حقیقت حرکتی عربستانی برگرفته از نیات خاندان آل سعود است که این بار برای این که به سرکوب ملت بحرین مطمئن باشد خود لشکرش را به سمت بحرین گسیل داشته و در حالی شعار پیروزی سر می‌دهد که با مردم بی‌سلاح به جنگ برخواسته است.

نکته جالب این که ما در تحولات بحرین برای نخستین بار نام ارتش "سپر جزیره" را که متشکل از نیروهای نظامی کشورهای مختلف عربی شورای همکاری خلیج فارس است، شنیدیم. این لشکر اگر واقعا برای دفاع از کیان عربی و اسلامی شکل گرفته چرا در تجاوزات اسرائیل به خاک فلسطین و لبنان اثری از آنها ندیدیم و یک بار هم این رژیم را بر سر جنایت‌ها و تجاوزهایش مورد تهدید قرار نداد. چقدر شرم‌آور و اندوهناک است هنگامی که می‌بینیم این حاکمان سیاه دل سپر جزیره را نه برای دفاع از استقلال و کیان کشورهای عربی بلکه برای سرکوب ملت بی‌دفاع و آزادی‌خواه عرب تشکیل داده‌اند.

این پیام را به ملت صبور، مظلوم و رنج‌دیده بحرین می‌رسانیم که همان طور که تظاهرات مردم لیبی و یمن و قبل از آن مصر و تونس که خواهان آزادی و کرامت انسانی بودند به نتیجه رسید، انقلاب شما نیز با حمایت همین مردم انقلابی و ستم دیده به نتیجه می‌رسد و ستمگران بدانند همان طور که صدام حسین در عراق با صرف آن همه خشونت به جایی نرسید، شما نیز هر چه ستم کنید به جایی نخواهید رسید.

هشام السیلاوی، روزنامه نگار و مدیر اداره اطلاع رسانی و تبلیغات مجلس اعلای اسلامی عراق است که این یادداشت را به طور اختصاصی برای خبر نگاشته است./16246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    0 0
    تشبیه بسیار نادرستی است در بحرین معترضین مذهبی شیعه افراطی حتی کلمه ای راجع به آمریکا و غرب سخن نمیگویند ولی در عراق حتی تا به امروز هم مقاومت بر علیه غرب ادامه دارد .