۱ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
پکن: پمپئو دائما دروغ می‌گوید

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین از اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به پکن ابراز انزجار کرد و گفت که وی بار دیگر مثل همیشه دهان دروغگویش را برای اتهام زنی باز کرد.

 هوا چون اینگ روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: بسیار غم انگیز است در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر فراتر رفته و اعتراضات ضد تبعیض نژادی آن کشور را فرا گرفته است، وزیر خارجه آمریکا هر روز به دروغ پردازی و اتهام زنی علیه چین می پردازد.

این مقام چینی به اظهارات پمئو اشاره کرد مبنی بر اینکه چین از این اعتراضات برای تبلیغ علیه آمریکا استفاده می کند و افزود: ما در این مشکلات و در شرایطی که ۱۱۰ هزار نفر در آن کشور جانشان را بر اثر کرونا از دست داده اند و اعتراضات ادامه دارد نگران مردم آمریکا هستیم و امیدواریم این مشکلات زودتر پایان یابد.

وی گفت: با وجود این همه مشکلات داخلی، وزیر خارجه آمریکا دهان پر دروغی دارد و همواره از آن علیه چین استفاده می کند این خیلی غم انگیز است او دائما به تهمت زنی هایش علیه پکن ادامه می دهد.

سحنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: بعد از ۵۷ سال از بیانیه مارتین لوترکینگ با عنوان «یک رویا دارم» و گفته جرج فلوید «نمی توانم نفس بکشم»، مساله حقوق برابر اقلیت ها در آمریکا یک رویا است و تبعیض نژادی در آمریکا نهادینه شده است و مردم با اعتراضات همین واقعیت را نمایان تر کرده اند.

وی گفت: ما برخلاف آمریکا اصولی داریم و بر اساس آن در امور داخلی کشورها مداخله نمی کنیم نادیده گرفتن برخی از مشکلات آمریکا و شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت از سوی شماری از سیاستمداران در آن کشور نه اخلاقی است و نه مشکلی را برطرف می کند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    می خواد رکورد ریشه درخت بائوبا را با دراز کردن دماغش بشکنه