ذخایر گروه‌های خونی در استان فارس به شدت کاهش یافت/ دعوت از مردم برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: شهروندان بیماران نیازمند به خون را در فصل گرما فراموش نکنند.

به گزارش خبرآنلاین از فارس: مسعود ترابی  ، با بیان اینکه فصل گرما نیاز به مشارکت مردم با مراکز انتقال خون را بیش از گذشته افزایش می‌دهد، اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا ذخائر خونی در استان فارس به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان فارس و کلانشهر شیراز قطب درمان در جنوب کشور است و بیماری‌ها، عمل‌های جراحی و حوادث، نیاز به خون به منظور توزیع بین بیمارستان ها و مراکز درمانی را در فصل تابستان بیشتر می‌کند، گفت: بیماران نیازمند به خون، زندگی خود را مدیون اهداکنندگان خون هستند.

ترابی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون، بر استمرار امر خداپسندانه اهدای خون، از شهروندان خواست با اهدای خون در فصل تابستان به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خون برای تامین نیاز بیماران همچون گذشته با انتقال خون مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس در ادامه با بیان اینکه اهداکنندگان خون نگران ابتلا به ویروس کرونا نباشند، تصریح کرد: افراد در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و قبل از اهدای خون نیز با حضور پزشکان سازمان انتقال خون معاینه می‌شوند و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی با معرفی مراکز خون‌گیری شیراز، گفت: پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره، پایگاه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره، پایگاه ولیعصر (عج) فلکه ولیعصر، پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ پذیرای مراجعان هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =