۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲

در آسیا، شهر قزوین به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب شده است.

قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در رابطه با پتانسیل گردشگری قزوین میگوید: درحالی که در چشم‌انداز توسعه قزوین از پتانسیل‌ گردشگری قزوین به عنوان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری یاد شده است اما هنوز استان در عرصه‌های مختلف گردشگری، زمینه‌های لازم را برای ارائه خدمات در خور شأن به گردشگران ندارد.

او ادامه میدهد: دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در هر قاره، شهری را که قابلیت و ظرفیت گردشگری دارد اما در آن زمینه توسعه نیافته باشد، به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب می‌کند که در آسیا، شهر قزوین به عنوان پایلوت گردشگری انتخاب شده است. در افق توسعه استان، سال 1390 سالی است که با اجرای پروژه‌های عمرانی و مرمتی، قزوین باید به عنوان مقصد گردشگری تثبیت شده باشد.

علیخانی همچنین در ادامه اظهار میدارد: به طور کلی معتقدم که قزوین استعداد خوبی برای جذب گردشگر دارد و در ایـن زمینه اقداماتی هم شده است که برای104 طرح موافقت اصولی صادر شده و 17 طرح هم در دست ساخت است و بازسازی آثاری مانند مجموعه باغ فرهنگی، دولتخانه صفوی، سرای سعد‌السلطنه، عالی قاپو، مسجدالنبی، حسینیه امنی‌ها، قلعه‌های الموت، لمبسر و میمون دژ، آب انبارها، حمام قجر و بازار وزیر انجام شده و یا در دست مرمت است. همچنین دریاچه اوان از زیباترین دریاچه‌های کشور است که با فراهم کردن امکانات گردشگری و رفاهی می‌تواند در رونق گردشگری نقش مهمی داشته باشد اما متاسفانه تا کنون توجه‌ای به آن نشده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    0 0
    کدام شهر ندارد.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    0 0
    no